Měla to být velkolepá akce, na kterou se těšily tisíce lidí. Ale nebude z ní nic. Řeč je o dni otevřených dveří na stavbě toužebně očekávaného obchvatu Klatov, kde se právě finišuje. Obchvat za miliardu korun si měli lidé prohlédnout a projet na kole nebo na bruslích, už tuto sobotu 3. srpna. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) teď ale veřejnou prezentaci zrušilo.
„Dovoluji si informovat, že jsme zrušili veřejnou prezentaci stavby obchvatu Klatov v sobotu 3. srpna. Důvodem je nesoulad akce s postupem stavby. Z toho vyplývá možné riziko pro veřejnost na otevřené stavbě, což je při akci pro veřejnost nepřípustné,“ uvedl mluvčí ŘSD Jan Rýdl.
Na dnu otevřených dveří si měli chodci, cyklisté a bruslaři prohlédnout v době od 10:00 do 17:00 několikasetmetrový úsek od okružní křižovatky ve Štěpánovicích směrem na Klatovy. Chystaly se i skákací hrady a občerstvení. ŘSD tam plánovalo i představení silniční a stavební techniky, která se využívá při čištění a údržbě dálnice. Na loňský den otevřených dveří, zorganizovaný před otevřením přeložky Šlovice - Přeštice, přišlo přes 5000 lidí. ŘSD proto původně očekávalo vysoký zájem díky blízkosti Klatov, druhého největším města Plzeňského kraje s 22 500 obyvateli.
Polovinu obchvatu Klatov od Štěpánovic po křižovatku se silnicí I/22 (hlavní tah na Domažlice nebo na Strakonice a Vodňany), má otevřít ŘSD pro dopravu 15. srpna. Celých osm kilometrů nové silnice zhruba za jednu miliardu korun, vedou až do klatovské části Luby, pak má jít podle plánu do provozu letos 15. listopadu. Na trase obchvatu je devět mostů, nejsložitější se nachází hned na začátku za Štěpánovicemi, dlouhý dlouhý 165 metrů a překonává železnici i silnici třetí třídy.
Dvoupruhový obchvat bude součástí silnice I/27, hlavního tahu Plzeň - Klatovy - Železná Ruda - Německo. Je důležitý pro celé Pošumaví, ale i pro Šumavu a cesty do Bavorska. „Absolutně vyloučíme, aby tranzitní doprava projížděla centrem Klatov. Bude to tam bezpečnější, plynulejší a samozřejmě se průjezd po obchvatu zrychlí," uvedl šéf plzeňské oblasti ŘSD Miroslav Blabol. Situace je nejhorší na příjezdové Plzeňské ulici, kudy projíždí 17 200 vozidel za 24 hodin. Podle starosty Klatov Rudolfa Salvetra (ODS) se prvotní záměr obchvatu objevil už v 70. letech. „Je pro nás velmi významný, tranzitní průjezd městem dramaticky narostl," řekl. Obchvat zvládne předpokládaný nárůst dopravy.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.