Počasí dnes28 °C, zítra20 °C
Neděle 8. září 2024  |  Svátek má Mariana
Bez reklam

Lidé je milují. Na tělese zrušené železniční trati startuje stavba dalšího úseku stezky pro pěší i cyklisty

Na tělese zrušené železniční trati v Plzni pod Chlumem zahajuje město Plzeň stavbu posledního úseku stezky pro pěší a cyklisty. Stavba za téměř 21 milionů korun včetně DPH naváže na nedávno otevřený úsek do Chrástu. Hotovo by mělo být do konce listopadu.

„Předpokládáme, že 1,3 kilometru dlouhý úsek, který začínáme právě stavět, bude nejfrekventovanější, protože je k městu nejblíže. Projekt zde proto počítá s úpravami osm metrů širokého pásu tělesa bývalé železniční tratě. Stezka samotná bude mít šíři 5,5 metru, z toho 3,5 metru bude vyhrazeno pro cyklisty, další dva metry oddělené hmatným pásem pak budou pro pěší. Zbývající dva metry šíře tvoří krajnice se štěrkovým povrchem. Provoz na stezce by tak měl být při oddělení pěších a cyklistů bezpečnější,“ řekl Aleš Tolar (STAN), náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí. Součástí stavby jsou i oprava dvou propustků pod budoucí městskou stezkou a tři odpočívky.

„Mám radost, že se nám daří investovat do projektů, které významně zkvalitňují život v městských obvodech. Cyklostezka z Plzně do Chrástu je důkazem dobré spolupráce nejen mezi městem Plzní a Plzeňským krajem, ale také čtvrtým městským obvodem. Jsem rád, že se blížíme k dokončení posledního úseku,“ uvedl primátor Roman Zarzycký (ANO).

„V nástupním místě na stezku připravuje městský obvod Plzeň 4 – Doubravka zázemí s občerstvením nazývané POSED. Bude s venkovním posezením, vyhlídkou a pumptrackem pro děti. Již proběhlo představení projektu veřejnosti, aktuálně zahajujeme projekční práce. Rádi bychom totiž, aby se se stavbou mohlo začít už koncem příštího roku,“ uvedl místostarosta čtvrtého městského obvodu Jan Kakeš.

V květnu si mohli cyklisté poprvé vyzkoušet také hruba šestikilometrový úsek stezky, vedoucí z okrajové plzeňské části Bukovec do Chrástu. Jeho trasa vede na tělese bývalé železniční trati z Plzně do Prahy. Stezka navazuje na okolní komunikace a je na ní řada odpočívek s lavičkami a stoly. Akce vyšla na 36 milionů korun a investorem byl Plzeňský kraj. 

„Všechny stezky po bývalých železničních tratích mají cyklisté rádi. Mívají totiž jen mírný sklon, takže i do pozvolného kopce všichni vyšlápnou. Stezka do Chrástu je první plzeňskou railways po bývalé železniční trati. Po dokončení bude mít až do Chrástu celkem 7,5 kilometru, a to už je na otočku pěkný výlet na kole či koloběžce,“ uvedla plzeňská cyklokoordinátorka ze Správy veřejného statku města Plzně Radka Žáková.

Po dobu stavby od 22. července do konce listopadu 2024 bude uzavřen krátký úsek od bukovecké papírny k bývalé železniční trati. Pěší a cyklisté budou svedeni ulicí K Papírně na souběžnou cestu, po které povede objízdná trasa. Jde o cestu, po které již nyní cyklisté najíždějí na dokončený úsek cyklostezky do Chrástu.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto Martin Pecuch, Jindřiška Radová

Štítky železniční trať, zrušená železniční trať, cyklostezka, stavba stezky, trať pod Chlumem

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Lidé je milují. Na tělese zrušené železniční trati startuje stavba dalšího úseku stezky pro pěší i cyklisty  |  Doprava  |  Zprávy  |  Plzeňská Drbna - zprávy z Plzně a okolí

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.