Počasí dnes25 °C, zítra24 °C
Neděle 28. dubna 2024  |  Svátek má Vlastislav
Bez reklam

Plzeň chce s ŘSD urychlit přípravu klíčových dopravních staveb. Běží i projekt přestavby problematické křižovatky

Urychlení přípravy klíčových dopravních staveb v Plzni a jejich přibližný harmonogram je cílem dohody města Plzně s Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD). Město také poskytne maximální součinnost ŘSD při výkupech pozemků a přípravě stavby východního obchvatu silnice I/20. Obě strany budou pokračovat v přípravě všech tří úseků nově plánované trasy I/27. Společně se také ujistily v tom, že dle dohody běží projekt přestavby na zvýšení kapacity okružní křižovatky „U Makra“.

„Velmi vítáme, že z velkých staveb je pro ŘSD hlavní prioritou realizace takzvaného východního obchvatu silnice I/20. My si od této stavby slibujeme, že odvede severojižní tranzit z centra města. Výstavba naváže na nultou etapu, která je již hotová a která vede kolem Velkého boleveckého rybníka. Naším cílem je přispět co nejrychleji k realizaci této investice, proto maximálně pomůžeme zejména s výkupy,“ uvedl náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí Aleš Tolar (STAN).

Pro první etapu východního obchvatu je nutná koordinace se Správou železnic a jejím projektem Modernizace železničního uzlu Plzeň, což zpožďuje projekční práce a schvalovací procesy. „Výhled pro získání společného stavebního povolení na tuto I. etapu se posouvá na rok 2025, předpokládáme, že na jeho první polovinu. Termín pro získání územního rozhodnutí pro II. etapu odhadujeme na druhou polovinu roku 2024,“ uvedl Miroslav Blabol, ředitel krajské ŘSD.

Obě strany se dále dohodly na pokračování příprav všech tří úseků nově plánované trasy I/27, která povede v úsecích silnic Sukova – Borská, Borská – Přemyslova a Přemyslova – Karlovarská. „Nejdále je projekt v úseku Sukova – Borská, kde se očekává vydání stavebního povolení v průběhu roku 2025. Projekčních prací v úseku Korandova – Kotkova se ujme město, které již připravuje zobousměrnění komunikace podél Husova náměstí,“ uvedl technický náměstek Pavel Bosák (Piráti).

Na úsek Přemyslova – Karlovarská zadalo ŘSD zpracování dopravně technické studie. „My požadujeme, aby v další fázi projektové dokumentace proběhla architektonická soutěž, jelikož půjde o výraznou stavbu v exponované lokalitě, což nepochybně ovlivní krajinný ráz. Vítězný návrh bude muset rovněž zohlednit i ekonomickou proveditelnost řešení,“ přiblížil Bosák. ŘSD přislíbilo, že architektonickou soutěž vypíše. Cílem nově plánované trasy I/27 je převedení tranzitní dopravy z Karlovarské a Klatovské ulice a celkové zklidnění Klatovské, významné silniční tepny v centru města.

Podle harmonogramu pokračuje projekt přestavby okružní křižovatky „U Makra“. Ta se rozšíří na třípruhovou světelně řízenou „turbookružní křižovatku“ s částečně oddělenými jízdními pruhy. „V tomto doháníme časovou ztrátu po dokončení západního okruhu. Ten denně využívá až 17 tisíc vozidel, což velmi ulevuje centru města, ale způsobuje komplikace právě na této okružní křižovatce. Proto děláme potřebné kroky, aby v roce 2024 mohly začít práce na rozšíření křižovatky překládkami inženýrských sítí a v roce následujícím se pak uskutečnila samotná přestavba tohoto nejzatíženějšího dopravního uzlu v našem městě,“ doplnil náměstek Aleš Tolar.

Hodnocení článku je 60 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto Václav Votruba

Štítky dopravní stavby, ŘSD, křižovatka u Makra, kruháč u Makra, východní obchvat

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Plzeň chce s ŘSD urychlit přípravu klíčových dopravních staveb. Běží i projekt přestavby problematické křižovatky  |  Doprava  |  Zprávy  |  Plzeňská Drbna - zprávy z Plzně a okolí

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.