Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekČtvrtek, 9. listopadu 2023, 14:02
Jen v loňském roce se v rámci evropské silniční dopravy přesunulo 13,6 miliardy tun nákladu nutného pro fungování výroby, obchodů a dalších segmentů. Původem nizozemská společnost Raben Group pro vyšší efektivitu dopravy zavedla systém Eurohubů, moderních logistických center, která propojují Evropu. Jedno z nich funguje na Plzeňsku, kde jeho bezkonkurenčních služeb využívá stále více firem.
Logistické řetězce tvoří dokonale sehraní profesionálové využívající moderní IT řešení tak, aby náklad vždy dorazil včas a na správné místo ke spokojenosti klienta. Právě oni umožňují spotřebitelům ze všech koutů Evropy například celoroční přístup k čerstvému ovoci. Logistika jako dynamicky se rozvíjející obor ale už dávno není jen o přesouvání nákladu z bodu A do bodu B, dnes jde zejména o efektivitu, digitalizaci a udržitelnost.
Eurohub: méně času i uhlíku
Areál v Rokycanech u dálnice D5 disponuje 56 rampami pro překládku zboží za použití BDF kontejnerů s vyšší kapacitou oproti běžným návěsům. Denně pokrývá 52 sběrných linek a operuje 45 přímých spojení, roční kapacita překladiště je přes 750 tisíc palet.
Logistické spojení na Slovensko a do Maďarska, Rumunska, Bulharska a Řecka se tak výrazně zjednodušilo a zefektivnilo, na sedminásobek se zvýšila i kapacita přepravy směrem k našemu západnímu sousedovi. „Jen do Německa odbavíme denně 33 přímých spojení, a klientům tak zaručíme nejrychlejší čas doručení na trhu. Doručení do 24 hodin v rozsahu od jediné palety po celý kamion je přitom něco, co na trhu nemá obdoby. Díky dalším devíti pobočkám efektivně pokrýváme i Česko,“ říká Jakub Trnka, generální ředitel společnosti Raben Logistics Czech & Slovakia.
Rokycanské depo se tak stalo opravdovou spojnicí mezi západní a jihovýchodní Evropou, přičemž využívá pokročilý systém řízení přepravy, který pomáhá zvyšovat užitkovost jízd a eliminovat nízké vytížení vozidel. Díky efektivnímu využití přepravní sítě tak významně klesá uhlíková stopa celého přepravního řetězce zásilek. Udržitelnost je pro Raben Group jednou z priorit, společnost si proto v rámci globální iniciativy Based Targets (SBTi) stanovila jasné cíle v rámci dekarbonizace.
„Vytvořili jsme k nim jasný akční plán snižování emisí, který je měřitelný a sledovatelný v čase. Do roku 2030 chceme být na polovině původního množství emisí a do roku 2050 chceme dosáhnout nulových hodnot,“ vysvětluje Jakub Trnka. Český Raben například od poloviny letošního roku používá pouze vozidla odpovídající normám Euro V a Euro VI. Energetickou spotřebu budovy Eurohub Rokycany pak částečně pokrývají solární panely.
Logistika evropsky i lokálně
Rokycany doplňuje dalších 5 Eurohubů, v Německu je to Sarstedt, Mönchengladbach, Fellbach a Aichach, další je v polské Lehnici. Šestice uzlů zajišťuje efektivní přepravu napříč Evropou, rokycanské centrum ale dokáže vyjít vstříc i malým a středním firmám v mnoha segmentech. „Našim cílem je mimo jiné přispět k rozvoji menších lokálních společností, naše služby jsou vhodné i pro ně,“ říká Jitka Kocálová, marketingová manažerka firmy Raben pro ČR a SK.
Společnost poskytuje přepravu menších i velkých zásilek, a to do vedlejší vesnice stejně jako do vzdálených koutů Evropy. V rámci České republiky kromě Rokycan Raben provozuje dalších 10 poboček, včetně tří v největší moravských městech – Brně, Ostravě a Olomouci. Díky tomu bezezbytku pokrývá české území, a může tak firmám nabídnout rychlý a kvalitní servis. Celkově Raben Group působí v 15 evropských zemích.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.