Plzeňský kraj začal po dlouhých letech příprav stavět za Rokycany novou silnici o délce 5,4 kilometru za 360 milionu korun. Toto napojení na dálnici D5 odvede stále přibývající tranzitní dopravu z centra Rokycan a Oseku. Hotovo bude nejpozději v dubnu 2026.
„Cílem je odvedení tranzitní dopravy z přilehlých obcí a tím zvýšení bezpečnosti a plynulosti silničního provozu a kvality životního prostředí v dotčených obcích. Stavba bude realizována po dobu 31 měsíci, nejpozději bude tedy hotovo v dubnu 2026,“ uvedl náměstek hejtmana Plzeňského kraje pro oblast dopravy Pavel Čížek (STAN). Po současné silnici II/232, která vede ze severního Rokycanska a severního Plzeňska, jezdí denně přes 5000 vozidel, z nichž je 800 nákladních. Nová silnice je odkloní.
Po západním okruhu Plzně, dokončeném letos v únoru, jde o druhou největší dopravní stavbu kraje za 23 let existence. Zhruba 85 procent uznatelných nákladů, tedy necelých 300 milionů korun, uhradí podle evropský program IROP. „Dotace na projekt činí 85 procent způsobilých výdajů a v případě, že by se Správě a údržbě silnic podařilo ušetřit, může tuto dotaci použít na jiné své investiční akce,“ upřesnila ředitelka Územního odboru IROP pro Plzeňský kraj Magda Sýkorová.
Pátek, 3. listopadu 2023, 16:10
Zmatky, nejasnosti a fámy kolem provozu automobilové dopravy na Americké třídě v Plzni by mělo ukončit nejnovější rozhodnutí městského zastupitelstva. V minulých dnech se totiž v některých médiích a na sociálních sítích objevily zcela mylné...
Přeložka, jejíž součástí bude okružní křižovatka u Litohlav, most přes Voldušský potok, lávka a stezka pro pěší a cyklisty, povede napravo od současné silnice po nezastavěném území na orné půdě, loukách a před Březinou se napojí na silnici II/183. „V budoucnu by bylo ještě dobré pokračovat obchvatem Březiny a dál, ale jsme rádi, že realizujeme ten základní úsek. Bez evropských peněz nemůžeme stavět obchvaty," dopnil Čížek.
„Těžká doprava za pár let strašně přibyla, zejména z firem Duvenbeck a Borgers. Nová silnice pomůže hlavně občanům, kteří bydlí blízko současné komunikace. Každou chvíli řeším stížnosti lidí na hluk kamionů, problémy s nebezpečnou křižovatkou i s přecházením dětí. Po dokončení stavby přes nás pojede už jen pár osobních aut," pochvaluje si starosta Oseku Jaroslav Peroutka (Sdružení pro rozvoj obce Osek).
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.