Plzeň osadí semafory na rušnou křižovatku ve čtvrti Bory nedaleko univerzity, odkud vede silnice do nově se rozvíjejících oblastí Valcha a Lhota. Světelná křižovatka vyjde na poloviční cenu než kruhová křižovatka. Letos město začne připravovat projektovou dokumentaci, příští rok by se mohlo začít s přestavbou na světelnou křižovatku. O návrhu dnes jednali radní, řekl primátorův náměstek pro dopravu Michal Vozobule (TOP 09).
"Křižovatka ulic Dobřanská a Univerzitní v současné době již kapacitně nevyhovuje, tvoří se na ní kolony ve směru od Valchy, Lhoty a Litic. Ve špičce křižovatkou projede přibližně 1300 vozidel za hodinu, denní intenzita se pohybuje okolo 18 tisíc aut," popsal. Město prověřovalo dvě varianty, jak křižovatku upravit a dopravní situaci zklidnit.
Zřízení světelně řízené křižovatky s rozšířením větve ze směru od Valchy na samostatné pruhy pro odbočení vlevo a vpravo by stálo sedm až deset milionů korun. Město by navíc nemuselo na rozdíl od zhruba dvakrát tak drahé okružní křižovatky řešit problémy s pozemky. Kdyby chtěl magistrát stavět kruhový objezd s vnějším průměrem 34 metrů, musel by získat od dalších vlastníků část pozemků. Kapacita křižovatky by byla zhruba stejná jako kapacita upravené světelné řízené křižovatky.
Dopravní specialisté zjistili, že navrhované řešení se semafory postačí a ve všech směrech zbývá ještě víc než čtyřicetiprocentní rezerva. Takže ani budoucí rozvoj Lhoty či Valchy a rostoucí doprava by ji neměly zahltit. "V případě budoucí zástavby ploch na Valše má oblast Nové Valchy ve směru kolem útulku pro psy a přes Borská pole navržené ještě další dopravní napojení," doplnil Ondřej Vohradský z městské organizace Správa veřejného statku města Plzně.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.