Na jeden z opravovaných mostů na silnici I/20 na Karlovarsku usazuje tento víkend stavební firma 11 nosníků. Každý měří 30 metrů a váží 30 tun, stavaři musí pracovat s milimetrovou přesností. Na hlavním tahu mezi Karlovými Vary a Plzní u obce Kfely nechalo loni Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) opravit dva mosty. Kvůli špatnému stavu jednoho z nich se ale nakonec muselo přistoupit k jeho výměně. Práce vyjdou na 48 milionů korun. Dokončené a průjezdné by měly být oba mosty v prosinci.
„Usazujeme 11 nosníků. Každý je o délce 30 metrů a váhy 30 tun. Dnešního dne bude osazeno osm nosníků a zítra (v neděli) se budou usazovat zbylé tři nosníky," řekl za zhotovitele jednatel Zdeněk Popov. K jejich usazení využívá firma jeřáb o váze 500 tun s ramenem, který dosáhne až 140 metrů. Jde o druhý největší jeřáb v České republice. Pracovat musí stavaři s milimetrovou přesností.
Ačkoli demolice a výměna druhého mostu potrvá déle, oba mosty se otevřou až současně. Vybudovat se musí ještě nová komunikace. Úsek by měl být zprovozněný před Vánocemi. Do té doby musí řidiči místem projíždět po souběžné objízdné trase, na které je kyvadlová doprava řízena semafory.
Rekonstrukce obou mostů měla být původně hotová loni na podzim. Stavební práce ale byly v srpnu téhož roku zastaveny kvůli insolvenčnímu řízení, v němž se zhotovitel stavby, společnost Raeder & Falge s.r.o. (nyní RAF STAVBY), nacházel. ŘSD je musela nechat před zimou zakonzervovat, aby se nezhoršil jejich stav. Úpravy stály 3,3 milionu korun.
Následné průzkumy mostů ukázaly, že do druhého mostu ze směru od Karlových Varů zatéká, a musí se proto vyměnit za nový. ŘSD za něj nově zaplatí 33 milionů korun bez DPH. Na druhém mostě se pokračuje v rekonstrukci podle původního plánu, náklady jsou 15 milionů korun bez DPH. Původně měla zakázka stát 53 milionů korun. První stavební firmě zaplatilo ŘSD dva miliony korun za stavební práce a dalších 13 milionů korun jako zálohu.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.