Od začátku července je nejen pro auta, ale i pro tramvaje zcela neprůjezdná ulice Terezie Brzkové, která je hlavní tepnou na sídliště Plzeň Skvrňany. Důvodem její celková rekonstrukce a modernizace. Rekonstrukce ulice Terezie Brzkové je citelným zásahem do života řidičů. Především těžkých nákladních vozidel.
„Co se týká modernizace tratě Terezie Brzkové, tak ta je v podstatě naprosto nezbytná. Ve špatném stavu jsou velkoplošné betonové panely a špatný a nevyhovující je i stav vozovky. Celková rekonstrukce vyjde zhruba na 84 milionů korun a potrvá do konce listopadu. Součástí je například i napřímení zastávky Karla Steinera,“ informovala Eva Barborková, mluvčí Magistrátu města Plzeň. Na ulici Terezie Brzkové je zcela vyloučená doprava, přeprava vozidel nad 7,5 tuny. „Dochází k uzavírkám, bude tam připravena částečná uzavírka jedné z křižovatek. Nicméně vždy to bude zachováno tak, aby byl průjezdný alespoň jeden pruh,“ konstatovala Barborková.
Do akce je zapojena i Vodárna Plzeň, která využila toho, že je ulice rozkopaná. „My v podstatě využíváme toho omezení, které tam je pro rekonstrukci tramvajové trati, a ten výkop použijeme k tomu, abychom mohli opravit vodovodní síť a kanalizační stoku,“ uvedla Dana Veselá, mluvčí Vodárny Plzeň. Další omezení pak čeká na řidiče v Křimické ulici, což je hlavní výpadovka na Stříbro. „V Křimické ulici pracujeme na rekonstrukci vodovodu a kanalizace. Je to vlastně pokračování, je to další etapa a pokračování stavby, kterou jsme zahájili v březnu letošního roku v ulici Jakuba Škardy. Nyní tedy pracujeme v Křimické ulici. Vodovod se tam rekonstruuje asi v osmi set metrové délce, kanalizace dokonce více, než kilometrové délce,“ vysvětlila mluvčí vodárenské společnosti Veselá.
Stavba je podle Veselé koncipována tak, aby Křimická ulice zůstala vždycky průjezdná. „Čili jsou tam různá dopravní omezení, ale řidiči by měli vždycky projet. Výjimku tvoří těžké nákladní vozy nad 7,5 tuny, které mají průjezd zakázán. Práce potrvají do konce letošního roku. Ještě to nebude ale všechno, pro příští rok máme naplánovanou další etapu. Ta se bude týkat už Vejprnické ulice, konkrétně místa podél Vejprnické ulice, kde budeme rekonstruovat kanalizační sběrač. Ten byl dán do provozu v roce 1934.“
„Řidiči se musí obrnit trpělivostí a používat objízdné trasy a hlavně sledovat zpravodajství. To znamená, město Plzeň má silniční komunikační plán, který je na internetu a kde je vidět, kde v kterém místě je v té chvíli daná uzávěrka. To znamená, řidiči vidí na v podstatě na informačním systému města Plzně, kde budou ty uzávěrky a sledovat je,“ doplnil Richard Topinka, znalec v oboru silniční dopravy.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.