Několikaměsíční oprava mostu Milénia v Plzni vstupuje do druhé fáze. Pro řidiče to znamená jediné. Od čtvrtka 10. srpna již neprojedou ve směru na Bory, naopak se ale dostanou na Slovany. Druhá etapa náročné rekonstrukce za bezmála 40 milionů korun potrvá do 6. října. Tento most patří mezi nejvytíženější ve městě a denně po něm projede 26 tisíc aut.
Podle náměstka primátora pro oblast dopravy a životního prostředí Aleše Tolara (STAN) probíhá oprava hladce a zatím nedošlo k žádným závažnějším problémům v dopravě. „Kvůli opravě mostu nejsou žádné dramatické kolony a MHD nemá výrazná zpoždění. Nicméně prosím řidiče o trpělivost i nadále. Omezení potrvají ještě dva měsíce. Nyní je zapotřebí, aby řidiči zareagovali na to, že most bude uzavřen v obráceném směru než dosud,“ uvedl Tolar.
Od čtvrtka 10. srpna bude ulice U Trati úplně uzavřena v úseku od křižovatky se silnicí č. I/20 Mikulášská ke křižovatce s ulicí Doudlevecká, přičemž vjezd do podzemních garáží bude nadáe umožněn. „Dále bude uzavřeno sjezdové rameno z mostu ve směru ke Klatovské třídě. Z ulice Mikulášská a Koterovská nebude možné odbočit vlevo na most Milénia, z ulice Železniční bude uzavřen přímý směr na most. Objízdná trasa pro II. etapu je vedena z ulice Lobezská a ve směru od Prahy a od Písku na silnici I/26 (U Prazdroje, Tyršova, Jízdecká), I/20 Palackého náměstí, I/27 Klatovská třída, U Trati a z ulice Železniční, Barrandova, Koterovská po silnici č. I/20 na silnici č. I/26 (Tyršova, Jízdecká), I/20 Palackého náměstí, I/27 Klatovská třída, U Trati,“ vyjmenovává mluvčí magistrátu Hana Josefová.
Na celé akci se podílí také městský koordinátor dopravních opatření a dohlíží na to, aby se oprava mostu nekřížila s dalšími uzavírkami ve městě. „Například začátek náročné opravy Koterovské třídy jsme odložili až na dobu po skončení opravy mostu Milénia. Ta vyvrcholí v říjnu 3. a 4. etapou, která zahrnuje rekonstrukci křižovatky ulici Prokopova, Doudlevecké a U trati. Uzavírky zde budou již jen o víkendech,“ podotýká Tolar.
V rámci opravy mostu budou vyměněny mostní závěry, sneseny stávající vrstvy komunikace až na nosnou konstrukci, odstraněny izolace, části říms i s vybavením mostu. „Nosná konstrukce dostane novou izolaci, budou provedeny nové římsy, nová konstrukce vozovky a dále osazeno původní vybavení mostu. Také budou provedeny sanace spodní stavby mostních objektů,“ doplnil vedoucí oddělení mostů Správy veřejného statku města Plzně Václav Šašek.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.