Největší kruhový objezd v Plzni, zvaný Rondel, a mimoúrovňovou silnici nahradí úrovňová křižovatka se třemi dopravními pruhy v obou směrech. Propojí střed města s největším sídlištěm Severní Předměstí. Stavba má začít za čtyři roky. Hrubým odhadem půjde o investici za půl miliardy, asi polovinu zaplatí město a zbytek Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) jako správce komunikace. Novinářům řekl náměstek primátora Pavel Šindelář (ODS). Budovat se bude za provozu čtyři stavební sezony.
Půl století starý kruhový objezd a silnice s tramvajovou tratí se musí nejprve zasypat a poté se vybuduje nové křížení. "Dost stavebních objektů tam bude městských - koleje, zastávky, chodníky, napojení místních komunikací, cyklostezka, nové náměstí," uvel náměstek primátora Michal Vozobule (TOP 09).
Podle ředitelky útvaru koncepce a rozvoje města Irena Vostracké bude možné zasahovat do stávající křižovatky nejdřív v roce 2023 po dokončení západní a severovýchodní části městského okruhu, který lokalitě výrazně dopravně odlehčí.
Město zveřejní 26. února podrobnější technickou studii, z níž bude zřejmé, jak od loňského června pokročily přípravy přestavby. Po představení veřejnosti projednají studii orgány města.
"Domluvili jsme se s ŘSD, že technicky prověříme detaily a možnosti výstavby. To budou zásadní podklady pro územní řízení," uvedl Vozobule. Technickou studii, kterou platí město, předá město ŘSD, které začne stavbu připravovat. "Pak bude nějaká dohoda o spolufinancování. Pozemky by neměly být problém. Projekt zpracuje ŘSD," řekl.
Přestavba Rondelu je podle Vostracké nutná kvůli špatnému technickému stavu mostů a vozovek, které je nutné nahradit. "Současně se nám naskytla jedinečná šance podpořit vznik kvalitní zástavby a veřejných prostranství kolem Rondelu, a propojit tak centrum města se Severním Předměstím, které jsou teď oddělené," uvedla. Nová čtvrť i tramvajová doprava budou dostupnější. Nyní je v lokalitě více než kilometrový úsek tramvajové trati bez zastávky, kterou je potřeba doplnit pro obyvatele Roudné, blízké obchodní centrum i pro budoucí zástavbu.
Tramvajová trať povede středem komunikace, oddělí ji travnatý pás se stromy. Tři světelné křižovatky mají zajistit plynulost dopravy. Podél komunikace jsou navrženy cyklostezky a chodníky. Vzniknout má i nové náměstí se zelení, která místo zpříjemní, dodal Vozobule.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.