Počasí dnes18 °C, zítra18 °C
Čtvrtek 9. května 2024  |  Svátek má Ctibor
Bez reklam

Škoda Electric a Solaris dodaly prvních pět trolejbusů pro Francii

Francouzské město St. Etienne převzalo prvních pět trolejbusů, na jejichž výrobě se významně podílela plzeňská Škoda Electric. Tamní dopravní podnik postupně získá 22 nových vozidel s kompletní škodováckou elektrovýzbrojí. Škoda, která na zakázce spolupracuje s polským výrobcem autobusů Solaris, zajistila také finální montáž a odzkoušení všech nízkopodlažních vozů na plzeňských tratích, řekl mluvčí mateřské Škody Transportation Michal Tobrman.

Hodnotu zakázky firma neuvedla, ale podle informací půjde o desítky milionů korun. Ve Francii jsou jen čtyři města s trolejbusy, ale další plánují podle mluvčího v příštích letech návrat ekologických vozidel. Kromě St. Etienne jezdí trolejbusy v Lyonu, Nancy a Limoges. Právě pro Limoges dodala loni plzeňská firma tři kloubové trolejbusy s trakčními bateriemi, tentokrát ve spolupráci s koncernem Iveco.

"Další dodávky do St. Etienne budou rozloženy do let 2020 až 2022," uvedl manažer projektu Oldřich Husa. Do města míří dvanáctimetrové trolejbusy s novou karoserií Solaris. Jsou plně klimatizované, vybavené kamerovým systémem a inovovaným osvětlením interiéru. Pro flotilu dodává plzeňská firma také baterie pro jízdu mimo trakční síť o kapacitě přes 40 kWh. Trolejbusy budou jezdit na bateriový pohon nejčastěji deset kilometrů, výjimečně až 20 km. Systém zajistí zpětné dobíjení baterií během jízdy na troleji. Také díky tomu byla Škoda ve Francii úspěšná. "Panuje vysoká spokojenost s kvalitou a spolehlivostí trakčního systému Škoda s bateriemi pro autonomní pojezd, který je využívaný u trolejbusů Škoda v italském Cagliari, španělském Castellonu, Budapešti a českých městech," řekl Tobrman.

Škoda Electric je největším evropským výrobcem trolejbusů. Za dobu existence této výroby jich dodala na tuzemský i zahraniční trh asi 14.500. Firma nabízí také několik typů bateriových elektrobusů, dále vyrábí trakční pohony a motory pro lokomotivy, tramvaje, elektrické jednotky, metro a důlní vozidla. Zaměstnává 800 lidí, z toho víc než 200 specialistů ve vývoji a konstrukci. Její vozy jezdí ve 30 zemích Evropy, Asie a USA. V roce 2018 podnik utržil 3,5 miliardy Kč.

Autoři | Foto Škoda JS

Štítky ČR, Francie, automoto, trolejbusy, firmy, Škoda Transportation, Škoda Electric, Solaris, Limoges, Iveco, Lyon, Nancy, USA, Evropa

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Škoda Electric a Solaris dodaly prvních pět trolejbusů pro Francii  |  Doprava  |  Zprávy  |  Plzeňská Drbna - zprávy z Plzně a okolí

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.