Po Plzni můžete potkávat čím dál více lidí na kolech či elektrokoloběžkách. Po chodnících se prohání také nadšenci na longboardech a není výjimkou, že narazíte i na jedince na jednokolce. S tímto vzrůstajícím trendem také stoupá riziko, že dojde ke kolizi s chodci nebo auty. I z tohoto důvodu si město nechalo zpracovat Studii mikromobility.
„V posledních letech přibylo velké množství různých osobních dopravních prostředků mikromobility. Čím dříve nastavíme pravidla pro sdílené systémy těchto vozítek, tím dříve zabráníme případným nepříjemnostem, jako tomu bylo v jiných městech, na jejichž území vstoupili provozovatelé sdílených prostředků mikromobility v době, kdy tato pravidla ještě nebyla nastavena,“ vysvětluje náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí Aleš Tolar (STAN).
Studie osobní mobility se zaměřuje také na oblíbená sdílená vozítka. Ve 170tisícovém městě by se jich mohlo pohybovat až 700. Toto číslo zahrnuje především kola a v menších počtech také elektrokoloběžky a elektrokola. Aktuálně je v západočeské metropoli 80 sdílených bicyklů a 35 koloběžek, které nabízejí spolky. Dokument zohledňuje také přijatá opatření, aby nedošlo k tomu, že tu bude těchto prostředků až příliš.
Analýza taktéž doporučuje místa, kdy by mohlo vniknout zázemí pro sdílení těchto prostředků a navrhuje, aby se město podílelo i finančním příspěvkem na zapůjčení kola či koloběžky. „Studie je v souladu s nyní platnými dokumenty pro řešenou oblast mikromobility, tedy s cyklogenerelem a Plánem udržitelné mobility města Plzně,“ uvedla mluvčí magistrátu Eva Barborková a doplnila, že Správa veřejného statku města Plzně má do půl roku předložit radě města plán navrhovaných opatření a pak se uvidí, zda se město vydá tímto směrem podpory individiální osobní dopravy.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.