neděle 15. prosince 2019 Radana

Vlakům na Domažlice přibyla v Plzni druhá kolej, výluka končí

Vlakům směřujícím do Domažlic a dále do Německa přibyla v plzeňském železničním uzlu druhá kolej. Běžný provoz na 1,5 kilometru modernizované dvojkolejné trati začne ve čtvrtek v 17:00, kdy skončí na nové koleji výluky. Expresy od Prahy do Bavorska už nebudou muset při průjezdu zpomalovat. Rekonstrukce domažlické trati v uzlu Plzeň, která ji rozšířila také o novou zastávku Skvrňany, končí po dvou letech, řekl dnes mediální zástupce firem Swietelsky Rail CZ a Swietelsky stavební Zdeněk Zuntych.

Rekonstrukce domažlické trati v plzeňském železničním uzlu předchází modernizaci koridoru Plzeň - Domažlice - státní hranice a dále na Mnichov. "Do Vánoc nás ještě čeká zprovoznění druhé koleje chebské trati," uvedl ředitel stavby David Sichrovský ze Swietelsky Rail CZ. Trakční vedení na její první koleji bude hotové v lednu. Zhruba 2,5kilometrový úsek byl posledním neopraveným na chebské trati.

Vlaky od Domažlic i Chebu musely dosud při vjezdu do Plzně zpomalovat až na 40 kilometrů v hodině, přitom povolená rychlost na modernizované chebské trati je 110 km/h a na opraveném hlavním nádraží 80 km/h. Po skvrňanském úseku teď budou vlaky jezdit až 100 km/h.

Řidičům v Plzni se už 10. července otevřel nový most přes železniční trať na Domažlické ulici. Estakáda, tedy silnice na pilířích, je spolu s kruhovou křižovatkou součástí 1,1 km dlouhé přeložky silnice I/26 do Domažlic a Německa. Šlo o nejnáročnější část třetí etapy oprav železničního uzlu v Plzni, která stála 1,1 miliardy Kč a je jednou z největších železničních staveb v zemi.

Při modernizaci třetí části nejdůležitější železniční křižovatky v regionu, kterou Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) a město Plzeň ukončí v dubnu 2020, se postavilo a opravilo pět mostů a dva se demontovaly, přeložila se zastávka Skvrňany s novým bezbariérovým podchodem a v Domažlické ulici část silnice mimo obytnou zónu. Stavbaři položili přes deset kilometrů nových kolejí, 40 km kabelů a postavili 1200 metrů protihlukových stěn. Zjara ještě dobudují příjezd do areálu firmy Adelardis (bývalé Škody Plzeň) a upraví všechny přilehlé plochy.

Autoři | Foto pixabay.com

Štítky ČR, stavby, železnice, Plzeň

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.