Celkovou rekonstrukcí prošel unikátní šumavský hradlový most přezdívaný „Rechle,“ který se nachází nedaleko od Modravy. Most před řeku Vydru uzavřela Správa Národního parku Šumava loni v říjnu kvůli havarijnímu stavu. Opravy následně brzdilo nepříznivé počasí i nedostatek materiálů. Dnes už přes most mohou turisté bez problémů přecházet.
„Úplná rekonstrukce Hradlového mostu u Modravy je u konce. Celodřevěná mostní konstrukce, která je oproti původnímu mostu z modřínu, je hotová a úředníci z Městského úřadu v Sušici povolili jeho předčasné užívání. Krom toho, že je nový most opravdu krásný, modřínové dřevo také omamně voní,“ neskrývá nadšení mluvčí Národního parku Šumava Jan Dvořák.
Rechle je dřevěný most na kamenných pilířích. Poslední důkladnou obnovou prošel v roce 2000, kdy dělníci využili smrkové dříví. U řeky ale panují velmi náročné podmínky, a tak dřevo během let degraduje. Nyní by chtěli, aby most vydržet déle než 20 let.
Původně se správa parku domnívala, že vymění jen mostovku, následně se ukázalo, že je ve velmi špatném stavu i konstrukce. Postavit se tak musel zcela nový most. Vypadá jako jeho předchůdce a tvoří jej modřínové a smrkové dřevo. Nutno dodat, že ani předchozí most nebyl původní. Šlo totiž o věrnou repliku historického mostu z počátku 19. století.
Oprava mostu měla podle původních plánů začít už loni v červenci. Zdržení nastalo kvůli situaci na trhu se stavebním materiálem a následně se firma musela potýkat ještě se sněhem, který práce posunul o další dva týdny.
Unikátní 72 metrů dlouhý dřevěný hradlový most na kamenných pilířích přes Vydru je věrnou replikou bývalého historického mostu, který zachytával soustavou tyčí plavené dřevo a směroval je do plavebního kanálu. Jeho název je odvozený od německého slova Rechen – hrábě. Byl postaven v letech 1799 – 1801. Až do roku 1953 přes most vedla silnice z Rokyty na Modravu. Po vybudování nové cesty přes Antýgl ztratil starý most význam, začal chátrat až byl odstraněn. Teprve v roce 2000 se dočkal historicky přesné rekonstrukce. Most leží na začátku šestikilometrové bezbariérové trasy vedoucí podél Vchynicko-tetovského plavebního kanálu.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.