Šestadvacet zastupitelů Plzně schválilo smlouvu s investory, díky kterým konečně zmizí z města největší nepovolená stavba, která hyzdí Rokycanskou třídu bezmála čtvrt století. Podle návrhu developera by měl na místě vzniknout komplex s byty, obchody a kancelářemi. Prodej městských pozemků je podmíněný demolicí objektu.
„Skupina investorů vykoupila pozemky a chtějí v této lokalitě postavit projekt, který bude zahrnovat obchodní zařízení, byty a kanceláře. Dohoda je ve vztahu k odstranění Carimexu poměrně jednoduchá. Město Plzeň neprodá své pozemky do té doby, dokud nedojde k demolici objektu. Pokud bude vydán demoliční výběr, může dojít k demolici v letních měsících,“ uvedl na pondělním jednání zastupitelstva plzeňský primátor Pavel Šindelář (ODS).
Podle něj může investor také počkat do změny územního rozhodnutí, pak budovu zdemolovat a posléze žádat o část městských pozemků. Současný územní plán totiž neumožňuje v dané lokalitě bytovou výstavbu. „Toto území může v současnosti sloužit pro skladové a výrobní haly. Z hlediska ubytování může jít o ubytovny nebo služební byty. Myslím si, že v roce 2022 tyto objekty do centrální části města nepatří,“ řekl k tématu primátor.
Sobota, 30. dubna 2022, 07:45
Zastupitelé Plzně budou 9. května projednávat dohodu, která by měla vést k demolici nechvalně proslulého „skleněného pekla“ na Rokycanské třídě. Největší nepovolená stavba čítající sedm pater hyzdí město už čtvrt století. Nahradit by ji měl...
Maximální doba, dokdy musí torzo zmizet, jsou dva roky od uzavření dohody. Město má stejnou dobu na změnu územního plánu, na kterém už začíná pracovat. Věc komplikují také inženýrské sítě, s nimiž už se hýbat nedá. „Zástavba se proto musí podřizovat těmto okolnostem. Při řece Úslavě jsou navrženy tři bytové domy, uprostřed území by měla být obchodní zařízení a při Rokycanské třídě je navržena budova polyfunkčního charakteru, která by zahrnovala obchody a případné kanceláře,“ představil primátor záměr investora.
Vzrušenou debatu vyvolala na zastupitelstvu prodejní cena městských pozemků, kterou soudní znalec odhadl na 5300 korun za metr čtvereční. Tato částka se zdála Pirátům nízká.
„Myslím, že v Plzni těžko najdete člověka, který by si nepřál, aby ta ohyzdná věc z města zmizela. Když se ale podíváme na podmínky smlouvy, tak je neuvěřitelné, jakým způsobem vycházíme investorům vstříc, přičemž někteří z nich jsou přímo napojení na ODS,“ podivoval se šéf pirátského klubu Pavel Bosák a dále citoval z posudku, podle kterého je cena u bytových developerských projektů až 15 tisíc korun za metr čtvereční. „Zajímalo by mě, jestli nám investor po změně územního plánu doplatí rozdíl po navýšení ceny pozemku,“ podotkl Bosák s tím, že je toto důvodem, proč Piráti nebudou hlasovat pro.
Podle primátora ale pozemky města nejsou určené pro stavbu bytů. „Pozemky města jsou pro budoucí polyfunkční budovu a parkoviště,“ konstatoval a doplnil, že po zbourání Carimexu proběhnou další znalecké posudky, které cenu potvrdí nebo stanoví jinou.
„Jsem nesmírně rád, že se našel developer, který toto území zcelil a dal nám nabídku, jakým způsobem chce to území řešit a jakým způsobem se chce zbavit objektu, kde žila řada bezdomovců a vznikly tam kontaminované skládky, se kterými bojujeme mnoho let. Byl bych moc rád, kdybychom si nehráli na realitní specialisty, když tady máme znalecký posudek, ve kterém jsou srovnání s podobnými případy. Jinou nabídku nemáme a byl bych rád, aby se to za těch 15 let už konečně vyřešilo,“ apeloval Zdeněk Mádr (ODS), místostarosta Doubravky, kde skleněné peklo stojí.
Stavební povolení na areál Carimex Renault je staré 25 let. Plzeňský podnikatel objekt bez povolení rozšířil o několik přístaveb a o horní tři patra. Nedostavěný objekt dlouhé roky chátral a živořilo v něm několik bezdomovců. Poté proběhlo několik soudních sporů na určení vlastnictví pozemků. Žádný stavební úřad ani soud to nedokázal vyřešit.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.