V souvislosti s uzavřením poboček v rámci zpřísnění vládních opatření v boji proti koronaviru cestovní kanceláře (CK) posílily on-line prodej i call centra. Přestože zájem klientů je nižší než touto dobou v předchozích letech, zájezdy lidé kupují. Nyní se nejčastěji vydávají do Tuniska, prodávají se ale i lyžařské zájezdy. Zájem je také o letní pobyty na příští rok. Na nákup těchto cest lidé hojně využívají poukazy za zrušené zájezdy kvůli pandemii. Stoupá i zájem o zájezdy k moři na poslední chvíli.
Čedok podle své mluvčí Evy Němečkové po uzavření poboček zvýšil počet operátorů v call centru, s klienty komunikuje po telefonu, prostřednictvím chatu i e-mailu, uvedla. Cestovní agentura Invia se dlouhodobě věnuje rozvoji webu a on-line prodeji. "Ačkoliv se tento rok snažíme šetřit, do tohoto segmentu investujeme i nadále. S našimi největšími partnery umožňujeme zákazníkům už plný on-line nákup zájezdů. Ostatní cestovní kanceláře se postupně přidávají," uvedla mluvčí agentury Andrea Řezníčková.
Do technologií v posledních letech investovala také CK Fischer. Podle jejího mluvčího Jana Bezděka byly on-line prodej i call centrum v interní strategii už před pandemií považovány za klíčové prodejní kanály. Současná situace tento trend umocňuje, řekl. "Po uzavření poboček se prodej přesunul na web a do call centra. Naštěstí jsme zvyklí s klienty přes tyto prodejní kanály běžně komunikovat. Nápor klientů je pochopitelně menší než bývá v této části roku běžné, zájem o cestování ale ze strany klientů dál cítíme," uvedl obchodní ředitel a mluvčí CK Exim Tours Petr Kostka.
Češi aktuálně cestují nejvíce do Tuniska, kam mohou s CK odjet bez testů na koronavirus. V případě cestovní agentury Invia tam nyní odjíždí 43 procent klientů. "Tunisko letos nahrazuje nejoblíbenější resortové destinace Egypt a Turecko. Nejoblíbenější místa v Tunisku jsou mnohdy vyprodaná," řekla Řezníčková. Čedok na podzim prodává podle Němečkové nejvíce týdenní zájezdy na Kanárské ostrovy, kam také není vyžadován test.
Lidé poptávají i lyžařské zájezdy. Podle Bezděka se právě nyní nejvíce prodávají zimní pobyty, a to především do italských Alp a Rakouska, uvedl. Klienti Čedoku žádají v případě zimních zájezdů nejčastěji lyžařská střediska v Rakousku a na Slovensku, ubytování v blízkosti lanovek a s dobrým připojením na wi-fi. Žádají i pobyty na českých horách, dodala Němečková.
Češi si zajišťují i dovolené na příští léto. Podle Řezníčkové se prodává především Tunisko, Řecko a Bulharsko. Čedok zahájil prodej letních cest v září. "Největší zájem je jednoznačně o pobyty na řeckých ostrovech, v Turecku nebo ve Španělsku, ale na předních místech je i Albánie. Ke koupi klienti hojně využívají vouchery a poukazy, které v minulých měsících získali," dodala Němečková.
Zájem o cestování do zahraničí na poslední chvíli se mezi Čechy v posledních týdnech zvýšil. Oblíbené destinace na last minute dovolenou jsou například Egypt nebo Tunisko. Tyto dovolené jsou často spojené s negativním testem na koronavirus, uvedl v tiskové zprávě mluvčí Student Agency Aleš Ondrůj.
"Objevuje se nový trend - jakmile je test na koronavirus negativní, sbalím si potřebné věci, rodinu, vybírám na poslední chvíli zájezd a odjíždím na dovolenou. Zájem je vidět na naší speciální stránce kammuzu.cz, která vznikla za účelem rychlé orientace. Stránka ukazuje u jednotlivých turisticky populárních zemí, jaké náležitosti je třeba splnit, aby tam Češi mohli vycestovat," řekl Ondrůj.
Podle manažerky letenek Student Agency Věry Janičinové také stoupl ve druhé polovině října zájem o letenky do exotických destinací, jako jsou Maledivy, Dubaj, Zanzibar nebo Mexiko. "Změnilo se nákupní chování, lidé nakupují letenky většinou jednotky dnů před odletem. Často právě v návaznosti na negativní výsledek testu na covid 19," dodala Janičinová. Ondrůj doplnil, že celkově je zájem o cestování zhruba čtvrtinový v porovnání s předchozími roky.
Cestovní kancelář Eximtours nyní eviduje největší zájem o lokality, kde není povinné testování. "Vládne Tunisko a ostrov Djerba, proto jsme prodloužili zájezdy i na listopad. Obvykle ale bývá touhle dobou nejpopulárnější Egypt, a ten nyní tolik netáhne, protože je tam povinné testování. Obecně se ale letošní zájem s loňskými roky nedá srovnat, je daleko nižší," sdělil obchodní ředitel společnosti Petr Kostka.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.