Počasí dnes3 °C, zítra9 °C
Sobota 23. listopadu 2024  |  Svátek má Klement
Bez reklam

Přijde vám Plzeň přeplácaná reklamou? Město chce řešit, jak s tímto nešvarem zatočit

Přehnaná a nevkusná reklama, to je vizuální smog, který dusí řadu měst a nevyhýbá se ani západočeské metropoli. Obří plachty, které zakrývají domy v centru města nebo velké světelné cedule a billboardy. Výčet podobných instalací by byl dlouhý, přesto se s tím dá něco dělat. A co konkrétně? Na to odpoví už zítřejší představení "Manuálu reklamy ve veřejném prostoru" v plzeňském DEPO 2015.

Asi se všichni Plzeňané shodnou, že jedno z nejpřeplácanějších míst je Palackého náměstí. Jak k tomu může docházet? Bohužel velmi snadno. Domy často nejsou v památkové zóně a mnohdy sami nejsou památkou, proto není třeba svolení památkářů. Na umístění reklamní plachty není ani potřeba povolení od stavebního úřadu.

Vizuální smog je palčivé téma a nevyhýbá se žádnému městu. Do boje proti tomuto nešvaru například vyrazilo hlavní město Praha, kde se radní už dohodli, že vypoví desítky smluv na pozemky, které město pronajímá různým firmám pro umístění reklamních poutačů. Je tohle cesta i v Plzni? Na to odpoví zítřejší akce v DEPO 2015, kde mohou občané diskutovat s odborníky a architekty na toto téma. Zároveň zde Útvar koncepce a rozvoje města představí takzvané manuály, které tuto problematiku řeší.

„Postup a směr, kterým se ubírají plány města Plzně v boji proti vizuálnímu smogu, vidím jako reálné a jsem rád, že se podařilo vytvořit tyto manuály. První, kdo musí jít příkladem v potírání přebujelé reklamy, je právě město, které je jedním z největších inzerentů a zároveň také příjemcem zisku z pronájmu reklamních ploch,“ uvedl Jaroslav Holler z Útvaru koncepce a rozvoje města Plzně.

Kromě prezentace nového návrhu budou připraveni na dotazy veřejnosti odpovídat také zástupci města, Odboru památkové péče, Správy veřejného statku a debaty se také účastní zástupci spolku Pěstuj prostor i grafici studia Marathon, kteří se na manuálu také podíleli.

Jsem ráda, že příprava manuálů dospěla do zdárného konce a nyní můžeme jak zástupcům organizací, tak široké veřejnosti představit dokumenty, které by měly upravovat umisťování reklamy ve veřejném prostoru. Velmi si vážím i navázané spolupráce Útvaru koncepce a rozvoje s iniciativou Vizuální smog.  Přesto, že dokumenty nejsou závazné, tak doufám, že se jimi budou řídit nejen městské organizace, tak i vlastníci soukromých objektů,“ uvádí Irena Vostracká, ředitelka Útvaru koncepce a rozvoje města Plzně.

Pokud se zájemci nemohou osobně akce zúčastnit, bude probíhat online stream na Facebooku Plzeň.eu.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto

Štítky vizuální smog, reklama, regulace, Plzeň, Praha, Facebook

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přijde vám Plzeň přeplácaná reklamou? Město chce řešit, jak s tímto nešvarem zatočit  |  Zprávy  |  Plzeňská Drbna - zprávy z Plzně a okolí

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.