Dnes, 16:01
Na trati z Plzně do Žatce skončila čtyři měsíce dlouhá výluka v úseku Plasy-Mladotice. Správa železnic (SŽ) tam pracovala na opravě historických mostů z roku 1872. Jednu z původních starých konstrukcí nahradil most Gambrinus z Plzně. Důkladnou revizí prošel i Malý Plaský tunel. Celá akce vyšla na 149,3 milionu korun.
„Na trati mezi Plzní a Žatcem začne zkušební provoz po rekonstrukci dvou historických mostů a Malého Plaského tunelu. Oba mosty z roku 1872 už nevyhovovaly současným požadavkům, proto byly nahrazeny novými ocelovými konstrukcemi. Opravou prošel také více než 130 metrů dlouhý tunel, kde byly utěsněny drobné průsaky, doplněny bezpečnostní výklenky a vybudována nová středová stoka,“ informovala Správa železnic.
Zakázku za 149,3 milionu korun získalo sdružení firem Metrostav TBR a Chládek a Tintěra Pardubice. První z mostů překonává řeku Střelu nedaleko chatové osady Pod Vrážným za Malým Plaským tunelem. Jednalo se o trámovou konstrukci o rozpětí 39,75 metru z roku 1872, kterou nahradila nová ocelová konstrukce.
„Společnými silami se nám podařilo přesunout a usadit ocelovou mostní konstrukci o hmotnosti 170 tun, délce 44 metrů a šířce 6,6 metrů přes řeku Střelu na trati Mladotice-Plasy. Po náročné dvou denní přepravě bylo nutné konstrukci spustit přibližně o tři metry níže na ložiska a provést příčný přesun zbytku původního mostu, což trvalo další tři dny,“ popisovala rozsáhlé manévry společnost CH&T Pardubice.
Druhý most překonává Mladotický potok nedaleko mladotické železniční zastávky. Také tam původní most nahradila nová ocelová konstrukce z mostu Gambrinus v Plzni, který přestal sloužit svému účelu v roce 2017, kdy došlo v západočeské metropoli k přestavbě železničního uzlu.
Díky těmto úpravám je trať mezi Plzní a Žatcem podle SŽ trať připravena na bezpečnější a spolehlivější provoz i budoucí elektrizaci. Kdy k ní ale dojde zatím není jasné.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám