Plzeňský kraj i v letošním roce zafinancuje nostalgické jízdy vlaků a autobusů. Jako první vyjede na začátku května lokomotiva Šlechtična. Těšit se na ni mohou lidé v Plzni, Domažlicích, Klatovech, Rokycanech a na dalších místech, kam historický vlak už nějakou dobu nezavítal.
Letošní první parní vlak vyjede 1. května na okružní jízdu Plzeňským krajem. Soupravu historických vozů taženou ikonickou lokomotivou Šlechtična doplní plošinový vůz s vojenskou technikou. „Slavnostní okružní jízdu v tak velkém rozsahu jsme symbolicky zvolili k podtržení důležitosti 80. výročí osvobození západních Čech americkou armádou. Šlechtična tak důstojně odstartuje samotné tradiční slavnosti,“ uvádí náměstek hejtmana pro dopravu, Pavel Čížek (STAN).
Lokomotiva 475.111 Šlechtična byla vyrobena v roce 1947 lokomotivkou Škoda Plzeň a prakticky ihned po jejím vyrobení byla nasazena na vozbu rychlíků Praha – Plzeň – Cheb. Patří mezi ikony nejen v rámci československých parních lokomotiv. V pravidelném provozu byla nasazena 30 let až do roku 1977.
Ve čtvrtek 1. května jízda nostalgického vlaku odstartuje v Plzni na hlavním nádraží, následně vlak zamíří přes Domažlice, Klatovy, Sušici a Horažďovice předměstí zpět do Plzně, kde celou jízdu zakončí. Jízdné pro celou okružní jízdu vlaku vyjde na 350 korun, pro děti do 15 let na 220 korun. Cestující se mohou samozřejmě svézt jen ve vybraných úsecích a pro cestu zpět využít běžné spoje IDPK.
Samotné jízdy Šlechtičny budou pokračovat i v sobotu 3. května a v neděli 4. května. „Jistě si všichni pamatujeme z dětství, jaká sláva byla, když jsme se mohli jít podívat s rodiči na parní vlak, který přijel k nám na nádraží. Chceme proto tento zážitek zprostředkovat nejen dětem na co možná nejvíce místech v kraji,“ dodává ředitel organizátora dopravy POVED, Jiří Kozák.
V sobotu 3. května vyrazí historická souprava z Plzně na otočku nejprve do Přeštic, následně z Plzně do Plas a poslední jízda dne bude z Plzně do Blovic a zpět. V neděli 4. května odstartuje souprava den jízdou z plzeňského hlavního nádraží do Stodu a zpět, následně se vydá z Plzně přes Rokycany do Mirošova, odkud pojede opět přes Rokycany na nádraží v Kařízku. Zpět pojede přes Rokycany a Plzeň až do Kozolup a své putování zakončí opět v Plzni.
Jízdenky se prodávají přímo ve vlaku bez přirážky, přičemž platba je možná pouze v hotovosti. Kompletní ceníky a jízdní řády pro všechny tři dny naleznete na webových stránkách IDPK. Atmosféru dotvoří také vojáci v dobových kostýmech i další doprovodný program. Zajímavostí pro železniční fanoušky je i fakt, že přes Ejpovický tunel bude vlak doprovázet další lokomotiva a fotografové tak budou moci pořídit neotřelé záběry celé soupravy.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám