Počasí dnes6 °C, zítra5 °C
Sobota 16. listopadu 2024  |  Svátek má Otmar
Bez reklam

Tramvajové zastávky na Klatovské třídě jsou bezpečnější, zatím jde ale jen o provizorní řešení

Podél ostrůvku u zastávky na Klatovské třídě v Plzni je nově betonová vodící stěna a také samotné nástupiště je o něco širší. Důvodem je bezpečnost, jelikož chodci častokrát dobíhali tramvaj, a to těsně před projíždějícími auty. Přes časem právě takto tragicky zahynula šestnáctiletá dívka, která pospíchala na zastávku.

„Nástupní ostrůvky na Klatovské nevyhovují, jsou velmi úzké, krátké, nachází se na frekventovaném místě a nezvládají nával cestujících. Chyběla na nich i ochrana čekajících, například ve formě zábradlí. Proto jsme přistoupili k tomuto provizornímu řešení, které ale určitě pomůže zvýšit bezpečnost do doby, že jej nahradíme normálním stavebním řešením,“ vysvětluje náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí Aleš Tolar (STAN).

K obrovské tragédii došlo na Klatovské třídě u náměstí T. G. Masaryka 5. října 2021. Šestnáctiletá studentka tam přecházela frekventovanou silnici mimo přechod pro chodce. Bohužel vběhla přímo pod kola projíždějícího vozu. Dívka na místě zraněním podlehla.

„Jsem rád, že provizorními úpravami dokážeme okamžitě zvýšit bezpečnost na zastávkách, které jsou frekventované a které využívají i děti z místních škol. Trvalé stavební úpravy místa jsou nezbytné a jsou pro nás prioritou,“ řekl primátor Plzně Roman Zarzycký (ANO).

Ve směru na Bory je zastávka také o metr širší, celkově teď má 2,7 metru. Rozšíření je ale na úkor jednoho jízdního pruhu. „Tyto úpravy by ale neměly příliš negativně zasáhnout automobilový provoz. Navržené úpravy jsme ověřovali matematickým výpočtem. Například ve směru na Bory, podél zastávky U Práce, prochází pouze jeden jízdní pruh, proto bylo možné přistoupit ke stejnému opatření i v navazujícím úseku na Masarykově náměstí,“ doplnil Tolar.

Do budoucna by se měl rozšířit také nástupní ostrůvek v opačném směru, přičemž v tomto případě zůstanou oba dva jízdní pruhy zachovány. Konečné úpravy a zabezpečení rizikových zastávek chce město realizovat v roce 2026. Do konce letošního srpna magistrát plánuje obdobnou úpravu zastávky i na Chodském náměstí ve směru na Bory, tedy z centra.

Pro instalaci provizorních zábran využila Plzeň probíhající opravy vozovky na Klatovské třídě. Práce v úseku sady Pětatřicátníků – Sukova spustilo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Výměna povrchu silnice potrvá do 31. srpna. Oprava je rozdělena do několika etap, přičemž na nyní dokončený úsek od Husovy ulice k Belánce naváže oprava úseku od Belánky po náměstí Míru, což si vyžádá uzavírku této části komunikace.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto Martin Pecuch

Štítky doprava, bezpečnost, Klatovská třída, bezpečnost chodců, přechod pro chodce, tramvajová zastávka, Chodské náměstí

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Tramvajové zastávky na Klatovské třídě jsou bezpečnější, zatím jde ale jen o provizorní řešení  |  Zprávy  |  Plzeňská Drbna - zprávy z Plzně a okolí

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.