Prodej pivního speciálu Šlechtična podpoří nákladnou opravu stejnojmenné parní lokomotivy. Šlechtična patří mezi jeden z nejcennějších artefaktů naší železniční historie a dělá parádu na různých akcích. Pravidelně ale potřebuje servis, přičemž náklady stále rostou. Ležák bude v prodeji na plzeňském hlavním nádraží, v muzeu v Lužné u Rakovníka a v minibaru Českých drah.
„Parní lokomotiva 475.179 Šlechtična patří mezi jedny z nejcennějších artefaktů naší železniční historie a ukázku poválečného strojírenského umu. Po dlouhých letech provozu potřebuje lokomotiva generální opravu,“ říká Marek Plochý, ředitel Centra historických vozidel Českých drah.
Podle jeho slov je napříč všemi generacemi obrovský zájem o jízdy parních vlaků. Náklady na to, aby byly stále v provozuschopném stavu, neustále rostou. „Proto hledáme další zdroje pro financování oprav,“ uvedl Plochý. Do prodeje tak jde pivní speciál, který vznikl ve spolupráci s plzeňským pivovarem.
Doposud bylo možné si pivní speciál Šlechtična zakoupit ve vlakových minibarech ČD a také při akcích v muzeu Českých drah v Lužné u Rakovníka. Od pondělí 15. července 2024 bude možné si na půllitr orosené Šlechtičny dojít i do nového plzeňského podniku Zastávka by Pivstro na zrekonstruovaném hlavním nádraží. „Z každého načepovaného pivního speciálu v této restauraci bude poskytnuto pět korun na opravu lokomotivy. Načepovaná piva budou na podzim sečtena a částka bude darována na účet Nadace Okřídlené kolo, kde se shromažďují finance na opravu parní lokomotivy,“ upřesnil mluvčí Českých drah Filip Medelský.
Úterý, 2. července 2024, 18:10
Elektrická jednotka Tornádo, motorák Kredenc nebo parní lokomotivy Kafemlejnek a Šlechtična. Na ty všechny se mohou těšit příznivci železnice v rámci letošních jízd nostalgickými vlaky po Plzeňském kraji. První historická lokomotiva vyjede na trať...
Děčínská Líza, jak se této konkrétní parní lokomotivě přezdívá, za dvě desítky let od poslední generální opravy svezla tisíce malých i velkých fanoušků železnice. Vyrobena byla v roce 1948 pod výrobním číslem 1901 ve Škodě Plzeň a v průběhu 30 let aktivní služby prošla depy v pražských Vršovicích, Českých Budějovicích, Bratislavě, Zvolenu a nakonec v Děčíně. Po ukončení parního provozu lokomotiva sloužila v depu v Děčíně jako vytápěcí pojízdný kotel. Následně se začala využívat pro jízdy historických vlaků a zúčastnila se kromě mnoha jízd v naší republice několika mezinárodních akcí. Zavítala například do Německa, Švýcarska, Maďarska, Polska nebo na Slovensko.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.