Počasí dnes2 °C, zítra1 °C
Čtvrtek 21. listopadu 2024  |  Svátek má Albert
Bez reklam

Kropící vůz vyjíždí do ulic v centru Plzně, jakmile teplota překročí třicítku

Článek o enormních vedrech vyvolal u mnoha našich čtenářů otázku, jestli po Plzni vůbec jezdí kropící vůz, který by zchladil rozpálené ulice. Odpověď zní ano, přičemž se zvlhčují především komunikace v samém středu města. O tom, že by se okruh rozšířil Správa veřejného statku města Plzně (SVS), která má toto na starost, neuvažuje.

„Vzpomínám si, že v mých mladších letech jezdily po městě kropící vozy, které svlažovaly vyprahlé ulice, takže se pohyb po městě stal snesitelnějším. Nepamatuji si ale, že by se kropící vozy v ulicích Plzně objevily v posledních letech. V jiných městech včetně Prahy se ulice stále kropí. Kdoví, možná je to kropení v Plzni příliš drahý špás,“ postěžoval si například čtenář Karel. Možná ale zrovna neměl štěstí a kropící vůz nepotkal. Ovšem je třeba připustit, že kropení ulic dnes zajišťuje pouze jeden vůz. Dříve jich bylo hned několik a zajížděly i do dalších městských částí. V současné době se s tímto vozem potkáte jen v samotném centru města.  

„Kropící vůz vyjíždí do ulic města při teplotách nad 30 stupňů Celsia. Vodu čerpá z hydrantu a kropí s ní ulice na předem daném okruhu. Jde o ulice Sady 5. května v úseku Pražská - Tyršova, Perlová, Veleslavínova, Dominikánská, Solní, část Klatovské v úseku sady Pětatřicátníků – Sukova, Kopeckého sady, Rooseveltova, Zbrojnická, Anglické nábřeží a náměstí Republiky,“ vyjmenovává mluvčí SVS Radka Žáková. Kromě krátkodobého ochlazení se kropením snižuje i prašnost a hladina přízemního ozonu.

Na zalévání sadového okruhu je ve vedrech potřeba o 30 procent víc vody, závlahový systém má ale své limity

Na zalévání sadového okruhu v centru města spotřebuje Plzeň v současných vedrech zhruba o 30 procent vody více než v běžném období. Rozlehlý parkový komplex, který vyžaduje nejintenzivnější péči ve městě, se musí letos nadstandardně zavlažovat už od...

Průměrná spotřeba vody je 0,6 litru na metr čtvereční. Když panují opravdu velká vedra, jezdí kropící vůz neustále. Podle metodického pokynu se vlhčení ulic provádí nepřetržitě po dvou hodinách do zhruba šesté večerní. „Kropení je z hygienických důvodů prováděno pitnou vodou,“ doplnila Žáková. Právě i z tohoto důvodu SVS neuvažuje, že by okruh rozšířila. Je to neekologické a nehospodárné, jelikož kropení ulic platí ze stejného balíčku jako má na opravy. Velkou pozornost ale věnuje zavlažování sadového okruhu. Ve vedrech na to padne až o 30 procent více vody, ale v tomto případě se nepoužívá pitná voda, nýbrž ta z řeky.

Podílejte se na obsahu Drbny

Chcete se více zapojit do tvorby článků? V dotazníku můžete redakci vzkázat, jaká témata vám na Drbně chybí. Díky zpětné vazbě se můžete podílet na tom, jakým tématům se budou redaktoři věnovat. Registrovaní uživatelé po vyhodnocení zpětné vazby získají informace o tom, co jsme díky čtenářům zjistili.
Napište první písmeno abecedy.

Ohodnoť článek

Foto Magistrát města Plzně

Štítky kropení ulic, kropící vůz, vedra, ochlazování ulic, vlna horka, prašnost

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Kropící vůz vyjíždí do ulic v centru Plzně, jakmile teplota překročí třicítku  |  Zprávy  |  Plzeňská Drbna - zprávy z Plzně a okolí

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.