Ani dvě výběrová řízení nestačila k tomu, aby některá z firem projevila zájem o rekonstrukci lávky pro pěší v Rokycanech. Lávku nechala radnice kvůli havarijnímu stavu uzavřít už loni 9. prosince. Lávka leží na poměrně frekventované trase, která vede historickým jádrem města a denně přes ni přešly stovky lidí. Ti se teď ptají, kdy se jim konečně tato zkratka znovu otevře. Město proto přistoupí alespoň k provizorní opravě.
„Nejvíce frekventovaná lávka. Jak může být tak dlouho zavřená? Pro starší lidi je to obcházení nemožné,“ rozčiluje se na sociálních sítích například paní Dagmara a není jediná. Mimořádná prohlídka, kterou provedl odborník už loni před Vánoci, odhalila velké poškození spodní části lávky a hovořilo se dokonce o riziku, že by se mohla zřítit. Radnice proto přemostění okamžitě uzavřela a začala hledat řešení. Od září by se lávka měla opět otevřít. Ovšem ne v podobně, jakou si radnice představovala.
„Na jaře jsme od projektantů obdrželi projektové dokumentace na dvě navržená opětovná zprovoznění lávky, s tím, že nejpozději o prázdninách bude oprava provedena. První varianta počítá se zhotovením provizorní pochozí dřevěné mostovky na stávající lávce. Je to levnější varianta i rychlejší řešení, ovšem s omezenou životností. Druhá varianta je finančně i časově náročnější. Předpokládá realizaci nové mostovky na stávající konstrukci lávky s delší životností,“ popsal původní záměry radnice místostarosta Rokycan Jan Šašek (ODS).
Město se rozhodlo pro druhou variantu a vypsalo výběrové řízení na zhotovitele. Ani dva pokusy se ovšem nesetkaly s úspěchem. A tak radnice přistoupila k první možnosti a lávku alespoň provizorně opraví.
„Odbor rozvoje města proto nechal zpracovat nabídku na provizorní opravu lávky, které spočívá v položení dřevěných nosníků a mostovky z dřevěných fošen na stávající mostovku. Práce vyjdou na 530 tisíc korun. Materiál dodají Lesy města Rokycan a není zahrnutý v nabídce. Realizaci by firma měla provést v srpnu a září,“ upřesnila mluvčí radnice Tereza Maixnerová.
Havarijní stav lávky zjistili odborníci při loňské mimořádné prohlídce. Ukázalo se, že v mostovce není žádná výztuž. Hrozí proto porušení konstrukce křehkým lomem a zřícení lávky. „Situaci komplikuje i skutečnost, že přímo mostem vedou všechny základní inženýrské sítě jako je teplovod, plyn, elektřina, veřejné osvětlení a sdělovací kabel. V případě jakéhokoliv dalšího většího poškození mostu by mohlo dojít i k narušení těchto důležitých inženýrských sítí,“ zdůraznila mluvčí.
Současná lávka je na svém místě od srpna roku 1985. Od té doby nemusela projít žádnou rozsáhlejší opravou. Pouze v květnu 1997 dostala nový asfaltový koberec.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.