Mluví klidným hlasem a vzbuzují důvěru. Znají jméno své oběti i banku, kde má uložené své životní úspory. To všechno pomáhá podvodníků získat si na svou stranu vytipovanou osobu. Tentokrát se jí stala sedmačtyřicetiletá žena ze Stříbra, která uvěřila, že jí z účtu mizí peníze. Do posledního detailu poslechla instrukce, aby nakoupila kryptoměny. Že je něco špatně jí došlo bohužel pozdě.
Na policisty ve Stříbře se obrátila sedmačtyřicetiletá žena s tím, že udělala obrovskou chybu. Jednoho dne jí zazvonil telefon, na druhém konci byl údajně zaměstnanec banky, který jí tvrdil, že někdo napadl její účet a je nutné, aby začala jednat.
„Ženu tedy přiměl vybrat finanční hotovost v celkové výši 100 tisíc korun z jejího bankovního účtu, peníze pak měla žena použít k nákupu kryptoměny prostřednictvím bitcoinmatu v Plzni, což oznamovatelka učinila. Až poté ji došlo, že by se mohlo jednat o podvod a obrátila se na policii. Policisté ve věci zahájili úkony trestního řízení pro podezření ze spáchání trestného činu podvodu. Nyní se případem zabývají kriminalisté z tachovského oddělení hospodářské kriminality, kteří pátrají po pachateli,“ uvedla policejní mluvčí Dagmar Jiroušková.
Podvodných telefonátů řeší policisté čím dál více. Někdy jde o noční hovory, kdy volající využije rozespalosti oběti, jindy se velmi věrohodně vydává za pracovníka banky. Postupy jsou různé, jedno však mají společné. Všechny se snaží vylákat přihlašovací údaje do internetového bankovnictví nebo informace o platební kartě. Pachatelé dokonce umí zneužít i existující telefonní čísla. Takto například zfalšovali číslo sekretariátu Národní centrály proti organizovanému zločinu. Někdy se podvodníci představí jako policisté, jenže ti v žádném případě takové údaje od občanů nikdy nepožadují.
Odborníci také radí, aby lidé nereagovali ani na SMS zprávy nebo e-maily, kde se vás někdo pokouší vmanipulovat do situace, že jsou vaše finanční prostředky v ohrožení a vy musíte udělat další kroky pro jejich záchranu. Kdyby byly vaše peníze v ohrožení, tak banka sama zareaguje a učiní další opatření. V případě pochybností vždy kontaktujte svou banku, neváhejte se rovněž obrátit na tísňovou linku 158.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.