Policisté na to stále upozorňují a mnoho lidí se chytá za hlavu se slovy: Jak je tohle vůbec možné? Obětmi telefonních podvodníků nebývají jen důvěřiví senioři, tentokrát naletěla mladá žena z Plzeňska. Uvěřila, že jí někdo napadl účet a ochotně sdělila falešnému bankéři veškeré údaje k internetovému bankovnictví.
Ze médií i od policie neustále slýcháme, že po telefonu rozhodně nikomu nemáme sdělovat své osobní ani bankovní údaje. Největší jistotu máte, když vše osobně vyřídíte na pobočce u svého peněžního ústavu. Jenže! Když se k vám z telefonu promlouvá pevným hlasem úředník z banky a sděluje vám, že z vaše účtu mizí peníze, leckdo zazmatkuje. Stejně jako žena z Plzeňska a mnoho dalších.
„Žena přijala telefonní hovor, kdy se jí neznámý muž představil jako pracovník banky a sdělil jí, že na jejím účtu mělo dojít k podezřelým transakcím, které nyní potřebuje prověřit a zkontrolovat. Postupně z ní vylákal číslo platební karty a údaje k internetové aplikaci. Zajímal ho i zůstatek na bankovním účtu. Nakonec ženu přesvědčil, aby si navýšila limit pro platbu kartou,“ uvedla k případu policejní mluvčí Michaela Raindlová.
Policisté radí: Pokud jste sami vyzváni jakoukoliv formou, nikomu nesdělujte přihlašovací a osobní údaje. Neumožňujte volajícímu vzdálený přístup do PC. Vyvarujte se instalaci aplikací či programů, které útočník může žádat!
Snadno získané informace podvodník rychle zneužil a prostřednictvím internetového bankovnictví provedl neoprávněnou platbu z účtu mladé dívky. Tentokrát přišla „pouze“ o sedm tisíc korun. Příště to ale mohou být životní úspory. Po pachateli policisté pátrají.
Tato věta je momentálně jednou z nejčastějších, se kterou se podvodník vytasí na svou oběť. Dalším fíglem je, že vám sdělí, že zaznamenali na vašem účtu podezřelé platby a bylo by na místě ho lépe zabezpečit. O tom ví ostatně své i žena z Klatovska. Té na pevnou linku zavolal cizí muž, znal její jméno i příjmení a apeloval, že musí problém, co nejdříve vyřídit, jinak přijde o všechny peníze.
„Poškozená neznámému muži sdělila přihlašovací údaje ke vstupu do elektronického bankovnictví i potvrzovací SMS kódy. V tomto případě byla komunikace vedena přes jinou internetovou komunikační aplikaci. Dále muž vyžadoval uvést dvě čísla i potvrzovací kód z debetní karty. Žena obdržela asi tři SMS zprávy z banky, které též přeposlala,“ popsala jeden z případů mluvčí policie Dana Ladmanová.
Žena později dospěla k závěru, že celá věc je poněkud podivná a telefonicky kontaktovala svoji banku. Tam se dozvěděla, že byly provedeny dvě transakce, konkrétně dvakrát po 20 000 Kč. Žena zablokovala účet, ale v ranních hodinách se pachatel pokusil o další platby, což se mu již nepovedlo.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.