Čtete text rubriky Blogy a komentáře. Jedná se názor autora, který se nemusí shodovat s postojem redakce.
Stejné počasí, tři země, dva různé postupy při kalamitě. Tak by se dal ve zkratce popsat přístup tří sousedních států k úklidu komunikací během sněhové kalamity, kterou navíc doprovázelo náledí. Kladu si otázku, jak je možné, že v alpských zemích - kde nemůžeme předpokládat, že byla situace snazší, ba naopak - zvládají silničáři udržovat komunikace na jedničku, zatímco u nás se to říct nedá?
Meteorologická předpověď přitom zněla naprosto jasně, očekávala kombinaci sněhu deště, teplot pohybujících se kolem nuly a náledí, tedy extrémně náročnou situaci jak pro řidiče, tak pro pracovníky údržby silnic a dálnic. Co je však zarážející, je fakt, že v Rakousku a Německu, na rozdíl od Česka, byly silnice vzorně upraveny. A to díky přítomnosti sypacích vozů na každých téměř 30 kilometrech. O to překvapivější byl příjezd z Německa do Čech. Už na Rozvadově bylo očividné, že je něco jinak. A bohužel ne v pozitivním slova smyslu. Dálnice se, obzvláště v pravém pruhu, změnila v tankodrom. Levý pruh byl díky sněhové pokrývce téměř neprůjezdný.
Proč se k otázce vracím? Protože za selhání Ředitelství silnic a dálnic, které se ke kalamitě postavilo naprosto laxně, zaplatil svým životem policista vyšetřující spolu s kolegy nehodu na dálnici D5 ve směru Rozvadov - Praha. I proto považuji za nezbytné, aby téma nezapadlo a aby se o něm hovořilo. Protože ze zkušenosti od našich sousedů víme, že sněhové kalamity zvládnout jde, obzvláště pokud na ně s předstihem upozorní předpověď počasí.
Autor David Šlouf (ODS) je lídr opozičního zastupitelského klubu SPOLU a bývalý plzeňský radní pro oblast bytovou, ekonomickou, sociální začleňování a nakládání s majetkemPro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.