Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vybralo ze sedmi firem dodavatele 8,1 kilometru dlouhého obchvatu Klatov, jehož stavba má začít příští měsíc. Nejvýhodnější nabídka padla od pražské firmy za více než 863 milionů korun. Podle jeho dřívějšího vyjádření je to 75 procent proti předpokladu.
„Stavba má pravomocné stavební povolení a zahájení její realizace se předpokládá nejpozději letos v říjnu," uved generální ředitel ŘSD Radek Mátl. Takzvaný velký obchvat Klatov, druhého největšího města v Plzeňském kraji s 22 500 obyvateli, se plánuje 40 let. Akce rozpočtovaná projektantem na více než 1,1 miliardy korun je zásadní pro celé Pošumaví. Východní obchvat se dvěma pruhy se má otevřít v létě 2024. Odvede tranzitní dopravu směrem na Šumavu a Německo ven z města.
Podle starosty Klatov Rudolfa Salvetra (ODS) usilují všechna města okresu o to, aby byl hotový co nejdříve. „První studie jsou ze 70. let, intenzivně se o něm jedná 15 let," řekl. Přeložka s 12 mosty a třemi okružními křižovatkami začne ve směru od Plzně u Štěpánovic a skončí před Vrhavčí.
Podle Salvetra doprava ve městě houstne, zejména od Plzně, ale také od Českých Budějovic a Domažlic. Pro Klatovy je stavba podstatná i z pohledu podnikatelských příležitostí a turistiky. Nejhůře dostupná oblast Sušice se stane atraktivnějším. Klatovy pomáhaly investorovi s majetkoprávní přípravou stavby.
Silnice I/27, která se ve městě křižuje s další hlavním tahem I/22 z Domažlic na České Budějovice, vede z Plzně do Klatov a dále do Železné Rudy a do německého Deggendorfu a Mnichova. Podle Salvetra je mimořádně zatížená a její parametry neodpovídají silnici mezinárodního významu. Spolu s podobným tahem I/26 Plzeň - Domažlice - Folmava a dále na Řezno a Norimberk jde o nejzatíženější komunikaci první třídy v kraji. Denně projíždí Klatovy přes 25 tisíc vozidel, z toho od Plzně asi 14 tisíc.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.