Za necelé tři roky by měla začít výstavba tratě pro rychlost vlaků 200 km/h z Plzně do Stodu. Správa železnic vyhlásila tendr na projektanta, který vytvoří dokumentaci pro stavební povolení novostavby dvoukolejné trati. Předpokládaná hodnota zakázky činí 219 milionů korun.
„Dokončení stavby, plánované na závěr roku 2026, přinese rychlejší a kapacitnější přeshraniční spojení z Plzně do Mnichova a dalších důležitých center Bavorska. Připravovaná investiční akce Správy železnic je součástí souboru čtyř staveb v úseku Plzeň – Domažlice – státní hranice s Německem. Jejich cílem je zkapacitnění trati a zrychlení provozu tak, aby železnice byla konkurenceschopná v mezinárodní osobní a nákladní dopravě i v obsluze Plzeňského kraje,“ informovala Nela Friebová, mluvčí Správy železnic.
Celkové investiční náklady této stavby se předpokládají ve výši devět miliard korun. Jejím předmětem bude výstavba nové dvoukolejné elektrifikované trati o délce 18,5 km v úseku Plzeň – Stod převážně ve zcela nové stopě a v parametrech pro rychlost 200 km/h. „Té budou moci vlaky dosáhnout v téměř celém nově vybudovaném úseku. V rámci prací se vybuduje nová zastávka Líně a zmodernizují se zastávky Zbůch a Chotěšov u Stoda,“ doplnila mluvčí. Komplexní modernizací projde i železniční stanice Stod.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.