Dostavba úseku, který měří 3,5 kilometru, dnes oficiálně začala. Stavba za téměř 1,8 miliardy naváže na první etapu dokončenou před více než pěti lety. První řidiči se tudy projedou za tři roky.
Součástí úseku Křimická – Karlovarská zahrnuje mimo dvouproudé silnice i most a více než kilometrová estakáda nad řekou Mže. Svým rozsahem se jednoznačně jedná o největší stavbu v historii Plzeňského kraje.
„Druhá část městského okruhu je jednou z největších investičních staveb Plzeňského kraje a města Plzně. K tomu, aby mohla být zahájena druhá etapa obchvatu Plzně, vedla dlouhá cesta, ale podařilo se po mnoha jednáních dojít až k tomu, že se tu dnes můžeme sejít a poklepat na základní kámen stavby. Věřím, že realizace celého projektu poběží podle plánu a řidiči se po nové komunikaci budou moci projet za tři roky,“ řekla náměstkyně vykonávající funkci hejtmana Marcela Krejsová.
Celková výše stavby se je 1,79 miliardy korun. Část z toho pokryjí dotace. Z programu IROP to bude 1,5 miliardy korun. Podle Marcely Krejsové je tato částka nejvyšší jakou Operační program Ministerstva pro místní rozvoj v republice udělil. Další stovky miliónů přispěje město Plzeň na kanalizační svěrač na Roudné nebo sjezdu z okruhu. Také se spolupodílí na stavbě retenční nádrže Vinice, která začala před měsícem.
„Touto stavbou konečně začínáme splácet historický dluh na silniční síti ve městě Plzni. Městský západní okruh je pro nás prioritou. Dokončením jeho druhé etapy propojíme Bory, Skvrňany, Křimice, Radčice a Severní Předměstí, tedy konkrétně nejrozsáhlejší průmyslovou zónu města s největšími sídlišti na severu Plzně, v nichž žije na 50 tisíc obyvatel. Svedení tranzitní dopravy po západním okruhu uleví dopravě v centru města,“ uvedl plzeňský primátor Martin Baxa.
Zatížení okruhu odborníci odhadují na 20 tisíc aut denně. Okruh by měl být otevřen nejpozději do února roku 2023.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.