sobota 8. srpna 2020 Soběslav

Tranzitní dopravu nad 12 tun omezil Plzeňský kraj na své silnici vedoucí z Plzně do Nýřan

Těžkou tranzitní dopravu nad 12 tun omezil Plzeňský kraj na své silnici druhé třídy vedoucí z Plzně do Nýřan. Správa silnic tam instalovala zákazové značky. Tranzitní nákladní doprava tak nesmí sjet z dálnice D5 v Úhercích a pokračovat do Plzně po silnici druhé třídy.

V Nýřanech už je dlouhodobě zákazová značka kvůli tomu, aby přes město neprojížděly kamiony na levnou čerpací stanici. "Aktuálně se dodělal úsek od sjezdu mezi Nýřany a Tlučnou až do Skvrňan (zhruba na deseti kilometrech), kde by se neměla objevovat tranzitní doprava nad 12 tun. Mají jezdit po dálnici a následně po silnici I/26," uvedl vedoucí odboru dopravy Dušan Pakandl.

Stovky až tisíce kamionů denně sjížděly z D5 pro levnou naftu do Nýřan a potom už pokračovaly po nezpoplatněné II/203 až do Plzně. "Teď se musí vrátit zpět na D5 a pak jet po silnici I/26 do Plzně. Nemohou už tak volit alternativní trasu Tlučná - Vejprnice," řekl Pakandl. K pumpě mířily pro naftu také vozy ze silnice první třídy I/26 Plzeň - Domažlice - Folmava, která je od ledna zpoplatněná mýtem. "Aktivní přístup kraje začal právě kvůli zpoplatnění silnic první třídy," zdůraznil.

Zákazové značky, které jsou na úseku silnice II/203 Tlučná - Vejprnice, schválil městský úřad Nýřany i plzeňský magistrát. Kraj stanovil značku na silnici první třídy I/26, která bude informovat řidiče o tom, že je na silnici II/203 omezení. Informativní značky vidí řidič natolik včas, aby nedojel až do místa, kde je tranzit omezený, a už se mu nemohl vyhnout.

Zákazové značky jsou v regionu zatím jen na silnici II/605 od Rokycan po Mýto (ve směru na Prahu) k odbočce na dálnici D5. Jde o "starou pražskou", tedy silnici z Prahy do Plzně, a připravují se další úseky do středních Čech. Na druhou stranu na Rozvadov se II/605 zatím neřeší. Starostové by tam značky také chtěli, ale musí najít společnou řeč a subjekt, který zažádá o dopravně inženýrská opatření (DIO).

Kraj značky podle Pakandla pilotně zajišťuje pouze pro II/605 a výjimečně u II/203. U dalších silnic si musí DIO nechat zpracovat samy obce. Kraj může projekty koordinovat a po schválení místně příslušným správním orgánem zaplatí značky, které osadí správa silnic. Nedodržování zákazových značek pokutuje státní a městská policie částkou až 2000 Kč. Ministerstvo dopravy připravuje novelu zákona, který by zpřísnil postih až na 5000 korun.

Ohodnoť článek

Celkem hlasovalo0 čtenářů

Autoři | Foto Richard Beneš

Štítky zákaz kamionů, značky, tranzitní doprava, 12 tun

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.