Oblíbeným místem pro nákup ojetých automobilů pro zákazníky z Česka se stalo už před lety Německo. Vozy ze SRN jsou žádané zejména ve východní Evropě, kde panuje všeobecné přesvědčení, o tom, že většinou nemají žádné vady, stočené kilometry nebo skrytá poškození. V poslední době se ale ukazuje, že řada vozidel prodávaných v SRN po německých silnicích nikdy nejezdila. Ale byla tam dovezena z jiných zemí za účelem následného výhodného prodeje.
Podle německého Spolkového úřadu pro motorovou dopravu jsou každoročně v jiných zemích opětovně registrovány přibližně dva miliony německých ojetých automobilů. V některých zemích přesahuje podíl dovezených ojetých automobilů z Německa až 50 procent. Na nejoblíbenějších inzertních stránkách v Německu jsou k dispozici miliony vozidel, takže nabídka vozů na prodej je rozsáhlejší než kdekoli jinde na světě. Některá vozidla v těchto inzerátech však mohou pocházet z jiných zemí.
Údaje společnosti carVertical, která se zabývá historií vozidel, naznačují, že 4,3 procenta vozů na prodej v Německu možná nikdy nevidělo silnice Berlína, Mnichova nebo Hamburku, a dokonce ani ikonické dálnice. Mezi nejčastější země, kde byly ojeté vozy před dovozem do Německa poprvé registrovány, patří Itálie (16,6 %), Francie (12,7), USA (10,6), Belgie (9,1) a Rumunsko (5,1).
Místo toho, aby si kupující pořídili vůz z Německa, riskují, že si koupí vozidlo, které bylo dovezeno z jiné země. Pokud prodejce zatají zemi původu vozu, nemusí být vůz v nejlepším stavu. Nekvalitní opravy, vysoký počet najetých kilometrů a skrytá poškození jsou častými důvody, proč se prodejci snaží zamaskovat minulost vozidla a prodat ho jinde. Vzhledem k tomu, že si země často nevyměňují údaje o historii vozů, může být sledování podvodů spojených s přeshraničními transakcemi obtížné.
„U 4,3 procenta vozů s historickými záznamy v Německu byly některé údaje evidovány v jiných zemích. Všimli jsme si, že lidé v Německu prodávají drahé modely, ale podle našich záznamů mnoho z nich v zemi nikdy nejezdilo. Vytváří to iluzi, že si kupujete dobře udržovaný německý vůz, zatímco ve skutečnosti je dovezen z Itálie, Francie nebo Rumunska,“ vysvětluje Matas Buzelis, vedoucí oddělení komunikace a automobilový expert společnosti carVertical, která má přístup k jedné z největších databázových sítí pro záznamy o vozidlech z celého světa.
Podle informací Matase Buzelise může být při nedostatku nových vozů nabídka kvalitních modelů na trhu s ojetými vozy značně omezená. Proto se někteří prodejci snaží prodat své vozy tak, že je nabízejí v Německu, jelikož má tato země větší cílovou skupinu. Pokud se někomu nepodaří prodat svůj vůz v České republice nebo Rumunsku, může se o to pokusit jinde.
Populární je pověra, že řidiči v Německu si kupují novější, lépe vybavené a dražší vozy a zároveň striktně dodržují doporučení výrobců ohledně údržby. Ve skutečnosti mohou tato klišé kupující zmást, aby si koupili vůz bez nahlédnutí do historie nebo bez konzultace s kvalifikovaným mechanikem.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Mafie je lépe organizovaná než lidmi placené státní instituce. Pokud nejsou přímo z jednoho hnízda.