Podvodníci na Plzeňsku mají další novou metodu, jak vylákat ze svých obětí přístupové údaje k jejich bankovním účtům. Tentokrát cílí na ruskojazyčné klienty českých bank a představují se jako bankéři či policisté. V zásobě mají několik báchorek jako je napadení účtu či vznik nedoplatku.
V souvislosti s množícími se útoky přišla Policie ČR s Kyberkampaní, kde si každý může vyzkoušet, zda dokáže odhalit praktiky podvodníků. Test si můžete vyzkoušet ZDE.
Rusky hovořící muž se představil šestatřicetileté ženě jako bankéř a tvrdil ji, že eviduje nedoplatek vztahující se k jejímu úvěru. Ostražitá žena zareagovala slovy, že o žádnou půjčku nikde nežádala. Přesto na ni volající naléhal a požadoval přihlašovací údaje k jejímu běžnému účtu. Když odmítala, začal s výhružkami, že ji udá na policii. Tehdy mu praštila s telefonem. O několik dní později ji z cizího čísla volal podvodník znovu. Už ne jako bankéř, ale jako policista.
„Při druhém hovoru ji volající oslovoval dokonce jejím jménem, což ženu překvapilo. Tentokrát jí neznámý muž sdělil, že figuruje v jiném sjednaném bankovním úvěru, ale už jen jako ručitel. Úvěr měl být sjednán na částku 100 tisíc korun. Žena opět pochopila, že se jedná o podvod, telefonický hovor ukončila a vše oznámila na policii,“ popsala policejní mluvčí Veronika Hokrová.
Oba hovory byly ze strany podvodníka vedeny pouze v ruském jazyce. Kontaktovaná žena je původem cizinka, která již několik let žije v České republice a češtině plně rozumí.
„Bohužel se nejedná o ojedinělé případy a výše škody se leckdy pohybuje i v několika desítkách až stovek tisíc korun. Část případů zůstává ve stádiu pokusu, zpravidla pouze z důvodu obezřetnosti a pasivity poškozených,“ pokračuje Hokrová. Plzeňští policisté se jednotlivými případy aktivně zabývají a připomínají, aby byli lidé ve střehu a nikdy nikomu po telefonu či přes e-mail neposkytovali svoje citlivé údaje.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.