Svoji první oběť má nechvalně proslulý železniční viadukt přezdívaný Klatovská gilotina. Pod most v ulici 5. května v Klatovech se krátce po poledni nevešlo nákladní vozidlo. Stržené trosky z návěsu bohužel tentokrát dopadly na projíždějící osobní automobil. Spolujezdec v něm na místě zahynul, řidič utrpěl zranění.
Šedesátiletý řidič nákladního vozidla Ford s návěsem jel ve směru jízdy od Železné Rudy. Podle dosud zjištěných informací přehlédl dopravní značku, která vyznačuje výšku viaduktu a pod tento vjel. „Došlo k zachycení konstrukce návěsu o konstrukci viaduktu a dále k deformaci a stržení konstrukce návěsu. Ta dopadla na protijedoucí osobní vozidlo značky Citroen, ve kterém cestovaly dvě osoby. Spolujezdec (r. 1964) utrpěl zranění neslučitelná se životem a řidič vozidla (1958) byl převezen k lékařskému ošetření,“ informovala mluvčí policie Iva Vršecká. Provedené dechové zkoušky obou řidičů byly negativní. Příčinou a okolnostmi dopravní nehody se policisté nadále zabývají.
„Záchranáři na místě ošetřili řidiče, který utrpěl mnohočetná lehčí poranění horní části těla. Byl transportován k dalšímu ošetření do Klatovské nemocnice. Spolujezdec utrpěl zranění neslučitelná se životem lékař na místě konstatoval jeho úmrtí," dodala k tragické nehodě mluvčí záchranné služby Mária Svobodová.
Pod viaduktem ztroskotaly už desítky nákladních automobilů, které se pod něj nevešly, protože nerespektovaly dovolenou výšku 3,7 metru. A to i přes viditelné dopravní značení. Někteří řidiči nákladních vozidel snad nedomýšlejí rizika spojená s průjezdem pod železničním viaduktem, kde je označena výška na projetí. I když znají rozměry vozidla i přívěsu, narazí do mostní konstrukce.
Po nárazu vozidla do železničního mostu nebo a kolejí se zastavuje i železniční doprava. Řidiči si stále neuvědomují, že z vlastní nedbalosti mohou způsobit obecné ohrožení, kdy se jedná o trestný čin. Na místo události jsou přivoláni pracovníci drah, kteří musí zkontrolovat, zda při dopravní nehodě došlo k poškození železniční trati a konstrukce mostu. Způsobené škody pak bývají velmi vysoké.
Řidiče upozorňuje ve všech směrech dopravní značení na maximální výšku 3,70 m. „Řidiči, přestože znají výšku vozidla, najíždějí do protisměru, ohrožují a omezují tím ostatní účastníky silničního provozu. Evidujeme situace, kdy řidiči najedou pod viadukt, následně o konstrukci zachytí převáženým nákladem, který někdy i shodí na vozovku. Řešíme i případy, kdy někteří ani vozidlo nezastaví a nechají za sebou neprůjezdnou silnici,“ konstatovala už dříve mluvčí policie Dana Ladmanová.
Velmi často jde o vozidla přepravující klády. Každá taková nehoda si vyžádá uzavření komunikace v obou směrech, aby řidič s nákladním vozidlem mohl vycouvat, což je častý případ právě v Klatovech v ulici 5. května. „Při řešení těchto kolizí policisté od řidičů slýchávají několik výmluv, nejčastěji tvrdí, že navigace asi správně nefungovala, řidič nechtěl projíždět delší trasou, nebo se domníval, že místem pomalu projede,“ dodává mluvčí policie.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Ten řidič by měl jít sedět za vraždu. Vysral se na značky, úmyslně tam vjel a zabil člověka, kretén.
Řidič je od toho, aby chyby nedělal. Jenže my máme Listinu lidských práv a svobod, tam zřejmě píší, že řidiči mohou / smějí chybovat. A co takhle zřídit Listinu lidských povinností? Kdo má práva, musí mít i povinnosti. Když ztroskotá 5 námořníků na pustém ostrově, každý z nich má právo na život. Ale když by neměl taky povinnost respektovat právo na život těch druhých, na co by jim to právo bylo, že? Ale o tom se nikdo nezmiňuje, protože by to byla jeho politická sebevražda.
Z USA jsou občas v vidění videa, kde je nedestrukrivní klandr, čidla rozblikající varovná světla, která jsem mockrát viděl v tomto ohledu přemýšlející Anglii, ale i to je marné.
Celá chyba je na straně silnic.Kaźdy podjezd má mít 4.0m.vyśku.A to proto že to je běžna vyška nákladních vozidel které nepotřebují žádné povolenky k jízdě.jedna se o běžné vozidlo.Maji to podkopat a je to vyřešené ,jako vedle v DDR,tam bylo milon mostu 3.7.m.To se však u nás neřeší ,úředník jezdí v oktave a ta tam vleze přece tak co ..Tak jak prejezd v D.Lutyni a následně nestesti ,do minulého týdne nikdo nic neřešil ,bus tam nejel raději ,kamion si ničil podvozek ,a dnes ??je to srovnané. Zajímavé že jo.
Na vině jsou ti, kdo s tím po tolika nehodách nic neudělali! Ano. Bude-li značka 3,7m, nebudou nám tu jezdit kamiony. Jednou za čas tu nebude jezdit nic včetně vlaků, dokud se to nedá do pořádku. Co to stojí peněz a stresu viníků... Teď zemřel člověk. Zprůjezdněním mostu se značkou 4,0m, tedy včetně tolerance při náklonu, výkyvu a nevyfouklých měchů na základní výšku skutečných 4,2m sice kamion projede, ale nikoho z tohoto důvodu nezabije. I přes zákaz vjezdu nákladních aut tam někdo vjede, ale nic se nestane. Jezdil sem 15let na kamionu a ze začátku se mi to mohlo párkrát stát. Je to neznalostí, vystresovaností, nevyježděností, za tu dobu jsem párkrát doškrábal plachtu, vždy při rychlosti krokem (nešlo couvat 10km zpátky). Dnes se díky navigacím dějí nehody, které dřív nebyly. Řidič je jen člověk a chyby dělá. Kde se to opakuje, musí se chybám zamezit. Značka 3,7m je málo.
Chyba se prostě stane, Já spíš nechápu, proč po tom velkém množství nehod nebyl dosud umístěn nějaký varovný klandr.
Kdyby měli mistři točvolanti vše zaplatit, nepřineslo by to nic, stejnak by tam podobní bourali. A dneska je tam navíc smrťák. Ale proč to o 40 cm nezvednou, nebo neprohloubí? Nejde mi to na rozum, že za ty leta na hlavním tahu, nikoho odpověného to nenapadlo napravit.
Zdroj: