Velké hasičské manévry zažilo centrum Plzně ve čtvrtek odpoledne. Množství hasičské techniky mířilo k hlavnímu vlakovému nádraží, kde se za provozu kompletně opravuje památkové chráněná nádražní budova. Hořet tam začalo na lešení. Příčinou by podle hasičů mohl být odhozený cigaretový nedopalek.
Hořet tam začalo kolem 16:22 hodin. Na místo okamžitě vyjely čtyři hasičské jednotky. „Požár byl na lešení na ploše 3 x 3 metry. Plameny zasáhly ještě přístřešek nad peronem. Na nádražní budovu se požár nepřenesl. Škoda je v tomto případě naštěstí nulová. Dřevěné podbití přístřešku peronu bylo zasaženo minimálně. Hořely zejména dřevěné lešenářské podlážky a "tkanina", která kryje lešení,“ informoval mluvčí hasičů Petr Poncar.
Jako příčinu požáru stanovil vyšetřovatel nedbalostní jednání při manipulaci s otevřeným ohněm. „Jedna z možných příčin je, že oheň způsobil odhozený nedopalek cigarety, který zapálil krycí tkaninu, která byla částečně srolována pod lešením," doplnil Poncar.
„Na základě oznámení o požáru policisté vyjížděli na vlakové nádraží v Plzni. Při požáru nedošlo k žádné ujme na zdraví ani ke škodě na budově. Událost se obešla bez evakuace osob. Provoz na vlakovém nádraží byl pozastaven po dobu zásahu složek IZS," uvedla mluvčí policie Hana Kroftová. Podle webu Českých drah se zastavení provozu na nádraží dotklo tratí z Plzně směrem na Cheb, na Žatec, do Německa, do Strakonic a tratě z Klatov na Beroun.
Správa železnic (SŽ) do kompletní rekonstrukce památkově chráněné budovy hlavního vlakového nádraží v Plzni investuje 670 milionů korun. Obnova 115 let starého objektu od základů po střechu, která začala předloni v květnu, bude hotová do konce letošního roku. Objekt dostane novou střechu i fasádu. Nejvýraznější změna bude v horní hale, která získá charakter obchodní pasáže. Podle mluvčí SŽ Radky Pistoriusové se výpravní budova takto komplexně nikdy neopravovala.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.