Počasí dnes7 °C, zítra8 °C
Sobota 20. dubna 2024  |  Svátek má Marcela
Bez reklam

Hotová je další část nové vozovny tramvají, která postupně vzniká v Plzni za 1,7 miliardy korun

Ve zkušebním provozu už fungují výjezdové koleje z haly odstavu vozidel dokončované tramvajové vozovně, kterou za 1,7 miliardy korun budují Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP). Díky nové harfě se už zprůjezdnila celá vozovny, která bude dokončena v únoru příštího roku.

Harfa bude ve zkušebním provozu do listopadu a v tomto termínu dojde také k předání provozně-administrativní budovy s parkovištěm, budovy vrchní stavby včetně garáží a kolejiště v severní části vozovny. Na modernizaci vozovny bude využito 720 milionů korun z fondů EU. Původní areál z let 1943 a 1964 byl postaven pro tramvaje s několikanásobně nižší hmotností, než jakou mají moderní tramvaje. Problémy způsobil i fakt, že areál stojí v místě bývalého pískového lomu. Nestabilní podloží způsobovalo propadávání kolejí.

„V současné době je již předána do zkušebního provozu Hala oprav a údržby, v níž je nově zabudována i myčka tramvají a moderní podúrovňový soustruh na obrábění ojetých kol tramvají, Funguje hala odstavu tramvají, kde jsou odstaveny vozy, které se vrátily z trati a také většinová část Slovanské aleje je průjezdná od náměstí Milady Horákové na konečnou Světovar s novým vjezdem do vozovny,“ uvedl mluvčí PMDP René Vávro.

„Rekonstrukce vozovny na Slovanech, která začala na konci roku 2020, postupuje po celou dobu bez větších problémů, a to i přes to, že rekonstrukce probíhá za plného provozu,“ uvádí Roman Zarzycký (ANO), předseda představenstva PMDP a náměstek primátora. „V únoru příštího roku tak bude dokončena jedna z největších akcí v novodobé historii PMDP. Kromě nesrovnatelně vyšší kvality technického vybavení poskytne vozovna nové zázemí pro zaměstnance a mnohem lépe a citlivěji bude řešeno i její sousedství v těsné blízkosti obytné zóny.“

Celá vozovna je navržena v konceptu modrozelené infrastruktury, který je založen na principu odpovědného nakládání s dešťovou vodou. Do tohoto konceptu je zahrnuta i zelená střecha o výměru kolem 13,5 tisíce metrů čtverečních, myčka a závlahový systém pro závlahu svislých ozeleněných částí budov.

Tramvaje přepraví v Plzni přes 40 procent ze všech cestujících PMDP, kterých bylo loni přes 102 milionů. Podnik má dnes 108 tramvají, ale v přepočtu na "krátké" klasické dvounápravové tramvaje T3 jich vlastní 134. Jednovozových velkokapacitních je pětina. Kapacita nové vozovny je zvětšená až na 180 krátkých vozů. PMDP budou mít v novém areálu volný prostor ještě pro 20 velkokapacitních vozů.

První tramvaje vyjely v Plzni v červnu 1899, kdy měly depo v Cukrovarské ulici, blíže centru. Parkovaly tam i autobusy a později také trolejbusy. Nová velká tramvajová vozovna vznikla za druhé světové války na tehdejším okraji města na Slovanech.

Ohodnoť článek

Foto PMDP

Štítky nová vozovna Slovany, tramvajová vozovna, výjezdová harfa, PMDP, Plzeň, Plzeňské městské dopravní podniky, Evropská unie, druhá světová válka, Milada Horáková, Roman Zarzycký, ANO 2011, Plzeň 2-Slovany

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Hotová je další část nové vozovny tramvají, která postupně vzniká v Plzni za 1,7 miliardy korun  |  Doprava  |  Zprávy  |  Plzeňská Drbna - zprávy z Plzně a okolí

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.