Počasí dnes13 °C, zítra20 °C
Pátek 26. dubna 2024  |  Svátek má Oto
Bez reklam

Trať z Plzně na hranici s Německem by měla být do roku 2029 dvojkolejná se systém ETCS

Trať z Plzně přes Domažlice na státní hranici se sousedním Německem by měla být do osmi let dvojkolejná, elektrifikovaná a vybavená evropským traťovým a staničním zabezpečením ETCS. Uvedl to ministr dopravy Karel Havlíček (ANO) při návštěvě Plzně. Právě tato železní trať je po tragické nehodě u Milavčí opět velmi diskutovaná. Při železničním neštěstí, kdy se čelně srazily dva vlaky, zemřeli tři lidé.

Podle generálního ředitele Správy železnic Jiřího Svobody přijde železniční rameno Plzeň - Domažlice - státní hranice na téměř 28 miliard korun. Ministr dopravy novinářům uvedl, že se dva týdny před vlakovým neštěstím dohodl s německým protějškem Andreasem Scheuerem, že Německo zmodernizuje trať od státní hranice do bavorského Schwandorfu.

„Němci o nedobrém stavu trati věděli. Faktem nicméně je to, že pro ně není tak prioritní a nejezdí tam ani tolik vlaků. Zhruba jde o 50 souprav denně. Čekali jsme na to, abychom se s nimi dohodli, což se stalo. Dojde nejen k tomu, co se plánovalo, tedy zdvojkolejnění a elektrifikace úseku Plzeň – Domažlice, ale zároveň dnes už dává smysl i dvoukolejná trať z Domažlic až ke stání hranici,“ vysvětlil Karel Havlíček.

Modernizace přinese rychlejší a bezpečnější cestu vlakem do Mnichova. Po dokončení modernizace by tam měly vlaky jezdit rychlostí 160 až 200 kilometrů v hodině. „Předpokládáme, že do roku 2029 by mohlo být všechno kompletně hotové. ETCS se bude dávat postupně. Vnímáme to jako důležitou trať, do které je třeba investovat,“ dodal ministr.

Před zahájením stavby je část z Plzně do Stoda. „Teď modernizujeme Prahu - Beroun, Plzeň - Domažlice byla domluvená a teď se dotáhne i Domažlice - hranice," shrnul Havlíček. Modernizace úseku Beroun - Plzeň je hotová. Správa železnic je investorem stavby. První ze tří staveb by měla začít v roce 2023. „Uvidíme ale, co všechno vyvolá čerstvá zpráva, že německá strana začne brát vážně rameno od Mnichova. Směry v rámci střední Evropy jsou více koncipované sever – jih. V současné době je železnice velice podporovaná Evropskou unií a věřím, že napojení na Německo bude i z této strany komfortnější," dodal Svoboda.

Hodnocení článku je 94 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto Pixabay.com/Daniel Kirsch

Štítky doprava, železnice, modernizace, Praha, Domažlice, Plzeň. Německo, Mnichov, zabezpečení, Plzeň, Německo, Karel Havlíček, státní hranice, ANO 2011, Jiří Svoboda, Milavče, Správa železniční dopravní cesty, Evropská unie

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Trať z Plzně na hranici s Německem by měla být do roku 2029 dvojkolejná se systém ETCS  |  Doprava  |  Zprávy  |  Plzeňská Drbna - zprávy z Plzně a okolí

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.