Počasí dnes14 °C, zítra19 °C
Čtvrtek 28. března 2024  |  Svátek má Soňa
Bez reklam

Skončila rekonstrukce tramvajové vozovny na Slovanech za 1,8 miliardy. Objekt má i obří zelenou střechu

Po 29 měsících skončila rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni na Slovanech. Šlo o jednu z největších akcí v novodobé historii Plzeňských městských dopravních podniků (PMDP). Rekonstrukce se uskutečnila za plného provozu a celková cena stavby je 1,8 miliardy korun. Více jak třetinu nákladů pokryla získaná dotace.

Plzeňanům sloužila vozovna na Slovanech od roku 1943 a už dlouho byla v nevyhovujícím stavu. Řada objektů byla v havarijním stavu, chyběla kapacita pro odstav vozů. Problémem byla absence technického vybavení pro údržbu vozů a také hluková zátěž z provozu vozovny vzhledem ke svému okolí.

„Podařilo se provést nejen nezbytnou modernizaci vozovny, ale také vybudovat areál, který snese ta nejpřísnější evropská měřítka. Skutečnost, že vozovna stojí jen pár desítek metrů od nedávno otevřeného TechToweru dokazuje, že projekty, které Plzeň v posledních letech realizuje, jsou na vysoké úrovni. Pevně věřím, že stavba potěší každého zaměstnance dopravních podniků, od managementu přes řidiče až po údržbáře. Protože jestliže chceme Plzeňanům poskytovat kvalitní službu, musíme pro ni mít kvalitní zaměstnance,“ říká primátor města Plzně Roman Zarzycký (ANO).

„Po realizaci depa na Karlově před devíti lety se nyní podařilo zrealizovat moderní vozovnu i pro tramvaje a plzeňský dopravní podnik tak má špičkové zázemí pro všechny tři trakce. To je velmi důležitá podmínka pro to, aby měli cestující ve všech vozech zajištěn potřebný komfort, čistotu a dopravní prostředky mohly být udržovány v té nejlepší kondici,“ řekl Aleš Tolar (STAN), náměstek primátora odpovědný za dopravu i životní prostředí. „Díky zelené střeše a systému zádrže srážkových vod, které jsou využity pro myčku tramvají a zálivku ozeleněných stěn, je stavba prospěšná i pro životní prostředí,“ zdůraznil Tolar.

„Nová vozovna poskytuje kvalitnější a modernější zázemí nejen pro tramvaje a údržbu, ale také pro všechny zaměstnance. Nemohu jinak než poděkovat všem, kteří se na rekonstrukci podíleli, včetně našich zaměstnanců, kteří ve velmi obtížných podmínkách výstavby zajistili bezvadný provoz MHD,“ uvedl Jiří Ptáček, generální ředitel PMDP.

Nová vozovna má také kvalitní zázemí pro zaměstnance, automatickou myčku využívající také dešťovou vodu, moderní podúrovňový soustruh na obrábění ojetých kol tramvají nebo průjezdné haly pro odstav tramvají o délce 124 metrů, ve kterých je možné nově odstavit 52 vozů o délce 33 metrů a 7 vozů o délce 15 metrů. Celá vozovna je navíc navržena v konceptu modrozelené infrastruktury, který je založen na principu odpovědného nakládání s dešťovou vodou. Do tohoto konceptu je zahrnuta i zelená střecha o výměře cca 13,5 tisíce metrů čtverečních, již zmíněná myčka a také závlahový systém pro zalévání svislých ozeleněných částí budov.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto PMDP

Štítky vozovna Slovany, tramvaje, rekonstrukce vozovny, PMDP, dopravní podnik

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Skončila rekonstrukce tramvajové vozovny na Slovanech za 1,8 miliardy. Objekt má i obří zelenou střechu  |  Doprava  |  Zprávy  |  Plzeňská Drbna - zprávy z Plzně a okolí

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.